ارزش افزوده کمر صنعت را شکسته است

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت ایران‌ ارزش افزوده کمر صنعت را شکسته است رییس خانه صنعت، معدن‌ و تجارت ایران‌ با تأکید بر این‌که در شرایطی سختی به سر می‌بریم و حتی وضعیت از جنگ نظامی دشوارتر است، گفت: امروز آمریکا پرونده ایران را روی میز اقتصاد‌دانان و نظریه‌پردازان اقتصادی خود قرارداده است، اما […]

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت ایران‌

ارزش افزوده کمر صنعت را شکسته است

رییس خانه صنعت، معدن‌ و تجارت ایران‌ با تأکید بر این‌که در شرایطی سختی به سر می‌بریم و حتی وضعیت از جنگ نظامی دشوارتر است، گفت: امروز آمریکا پرونده ایران را روی میز اقتصاد‌دانان و نظریه‌پردازان اقتصادی خود قرارداده است، اما صنعتگران ایستاده‌اند، مقاومت می‌کنند و با تمام توان و فکر و اندیشه مثبت کشور را نجات می‌دهند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی اصفهان سید‌عبدالوهاب سهل‌آبادی با انتقاد از قطع برق صنایع اظهارکرد: در هیچ نقطه‌ای از دنیا در قدم اول برق صنایع قطع نمی‌شود، اما در ایران این شرایط رقم خورده است در حالی‌که صنعت، برق اضافی مصرف نمی‌کند و باید مجلس این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح‌کرد: متأسفانه در کنار همه مشکلات، قانون ارزش افزوده فشار زیادی را به بخش صنعت وارد می‌کند به شکلی که این شرایط کمر صنعت را شکسته است.

سهل‌آبادی با طرح این سؤال که آیا می‌دانید که در روزهای اخیر چه میزان مواداولیه مورد نیاز صنایع در گمرک ترخیص نشده و صنایع درگیر کد ١٤ رقمی بانک مرکزی است؟ تأکید‌کرد: نباید فشار بانک‌ها به تن صنعت بخورد. برای کاهش این فشار باید دولت و مجلس تصمیم‌گیری مؤثری داشته باشند، مگر تمام اتفاقات اقتصادی امروز به گردن صنعت‌ و صنعتگران است که باید این بخش تاوان این شرایط را بدهند؟

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت کشور با تأکید بر این‌که اجازه آسیب زدن به نظام را نخواهیم داد و دولت را نیز حمایت خواهیم کرد، افزود: در کنار این حمایت، انتظار جلوگیری از فساد و سرقت از بیت‌المال را داریم، بازار سکه و ارز به دست کیست که دو تن سکه خریداری می‌کند، ما صنعتگران این حجم پول را در اختیار نداریم، همه ما مقروض بانک‌ها هستیم‌، پس این بازار به دست کیست؟

سهل‌آبادی گفت: تأمین اجتماعی امروز در صورت وجود بدهی تمدید دفترچه بیمه را انجام نمی‌دهد و حتی بالا‌ترین بهره را از جرایم می‌گیرد، این امر باید در مجلس شورای اسلامی نظارت شود نباید اجازه داد صنعتگران خسته شوند.