توقف واردات با دلار دولتی تصمیم درستی است

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس توقف واردات با دلار دولتی تصمیم درستی است عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس تصمیم دولت مبنی بر تعلیق ثبت سفارش کالاهای تأمین ارز نشده و توقف واردات با دلار۴۲۰۰ تومانی را اقدامی درست و اصولی ارزیابی کرد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین گفت: در این شرایط تصمیم […]

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس

توقف واردات با دلار دولتی تصمیم درستی است

عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس تصمیم دولت مبنی بر تعلیق ثبت سفارش کالاهای تأمین ارز نشده و توقف واردات با دلار۴۲۰۰ تومانی را اقدامی درست و اصولی ارزیابی کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین گفت: در این شرایط تصمیم درستی اتخاذ شده زیرا دولت باید بتواند اهلیت و سابقه واردکنندگان کالا‌ها و اولویت تخصیص ارز را مورد بررسی قرار دهد و در عین حال کالاهایی که قرار است با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شود، به شکل کنترل شده و زیر نظر کامل دولت توزیع شود.

وی افزود: البته هر چند تصمیم اتخاذ شده صحیح است اما این اقدام نمی‌تواند رانت، فساد و سوء‌استفاده را به صفر برساند زیرا ممکن است در نحوه توزیع ارز دولتی باز هم مشکلاتی به وجود بیاید.

حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که بعید است دولت از این تصمیم خود منصرف شود، اظهار‌کرد: زیرا سوء‌استفاده‌هایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت و اتفاقاتی که در دو ماه اخیر افتاد، این موضوع را به همه دیکته کرده که توزیع ارز به آن شکل برخلاف منافع ملی است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تأکید بر این‌که بهتر است دولت در آینده نزدیک تصمیم‌های اساسی‌تری را در مورد ارز اتخاذ کند، گفت: یک تصمیم اساسی این می‌تواند باشد که به ازای هر فرد ایرانی براساس کد ملی‌اش پوشه‌ای تعریف شود و یارانه هر کالایی که قرار است ارزان‌تر به دست مردم برسد، براساس کد ملی هر فرد در کارت و حساب بانکی او انباشته شود و هر زمانی‌که فرد نیاز داشت، بتواند از این یارانه استفاده کند.

حاجی‌دلیگانی در پایان عنوان‌کرد: اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند منجر به برچیده شدن ریشه‌ای بساط رانت، فساد و سوء‌استفاده شود.