مزایده، مبنای قیمت‌گذاری غرفه‌های میدان میوه

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل عنوان‌ کرد‌ مزایده، مبنای قیمت‌گذاری غرفه‌های میدان میوه مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل گفت: قیمت فروش غرفه‌های میادین میوه براساس مزایده تعیین می‌شود که همین موضوع منجر به افزایش قیمت خرید می‌شود. محمد‌مجیری در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به نحوه واگذاری غرفه‌های میادین میوه ‌و تره‌بار اظهارکرد: غرفه‌ها و پروژه‌هایی که […]

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل عنوان‌ کرد‌

مزایده، مبنای قیمت‌گذاری غرفه‌های میدان میوه

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل گفت: قیمت فروش غرفه‌های میادین میوه براساس مزایده تعیین می‌شود که همین موضوع منجر به افزایش قیمت خرید می‌شود.

محمد‌مجیری در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به نحوه واگذاری غرفه‌های میادین میوه ‌و تره‌بار اظهارکرد: غرفه‌ها و پروژه‌هایی که در سطح بازار روز کوثر، بازار گل ‌و گیاه، بازار گیاهان دارویی و میادین میوه ‌و تره‌بار وجود دارد، ابتدا کارشناسی و سپس از طریق مزایده واگذار می‌شود.

وی افزود: پس از آن افراد به کمیسیون تشخیص می‌روند تا صلاحیت اداره این مجموعه از سوی آنان محرز شود، اگر فرد صلاحیت و امتیاز لازم را کسب کرد موضوع قیمت و مسایل دیگر مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل‌ و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در پاسخ به این‌که برخی از گران‌قیمت بودن هزینه این واگذاری‌ها گله‌مند هستند، اضافه‌کرد: قیمت‌ها گران نمی‌شود، بلکه کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌های پایه را مشخص می‌کند و سپس افراد با حضور در مزایده قیمت‌ها را بالا می‌برند. این قوانینی است که در مزایده‌های نهادهای مختلف شهرداری حاکم است.

مجیری در پاسخ به این‌که برای خروج دلالان از میادین میوه چه اقدامی کرده‌اید؟ اضافه‌کرد: این بحثی قدیمی است تا کشاورز بتواند بدون واسطه محصولاتش را عرضه کند و بتواند حداقل سود عمده‌فروشی را کسب کند.

وی اضافه‌کرد: اما مشکل دلالان همیشه مطرح بوده و اتحادیه صنف عمده‌فروشان میوه جلسات زیادی در این خصوص داشته‌اند تا دست این افراد کوتاه شود، اما اتحادیه باید جدی‌تر این مباحث را دنبال کند و راهکارهایی برای این موضوع ارایه دهد.

این مقام مسؤول گفت: با توجه به این‌که بخشی از حضور دلالان ناشی از کمبود غرفه برای فروش است، سازمان ساماندهی مشاغل شهری با ساخت تالار ۲۶ در میدان میوه‌ و تره‌بار که ۲۸ غرفه دارد، این وضعیت را تا حدی ساماندهی کرده است.

مجیری خبر داد: ماه آینده نیز مزایده واگذاری تالار ۲۵ برگزار می‌شود.

وی در خصوص بازرسی اصناف و سازمان صمت در خصوص برخورد با دلالان گفت: مسؤولان سازمان ساماندهی مشاغل شهری، بازرسان سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت و بازرسان اصناف از ساعت ۴ صبح در میدان حضور دارند، همچنین این افراد در جلسات هفتگی نرخ‌گذاری هم حضور دارند و نقش مؤثری در این موضوعات دارند.