آمادگی اصناف ایران برای همکاری با شرکت‌های خارجی

سخنگوی اتاق اصناف ایران خبر داد آمادگی اصناف ایران برای همکاری با شرکت‌های خارجی سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: تنظیم بازار یکی از مهم‌ترین اقدامات اتاق اصناف ایران است و این اتاق در شرایط کنونی با قدرت حرکت خواهد کرد. مجتبی صفایی، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: واحدهای کوچک و متوسط […]

سخنگوی اتاق اصناف ایران خبر داد

آمادگی اصناف ایران برای همکاری با شرکت‌های خارجی

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: تنظیم بازار یکی از مهم‌ترین اقدامات اتاق اصناف ایران است و این اتاق در شرایط کنونی با قدرت حرکت خواهد کرد.

مجتبی صفایی، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، توزیعی و خدماتی همواره باید مورد توجه و حمایت دولت قرار گیرند و معتقد هستیم در صورتی که تسهیلات با بهره منطقی به آنان در سراسر کشور داده شود، درصدی از مشکلات بیکاری در کشور کاهش خواهد یافت.

وی ادامه‌داد: واحدهای صنفی در طی سال‌های گذشته نقش کلیدی در روند ایجاد اشتغال کشور داشته‌اند و با توجه به سهم آنان در اقتصاد باید مقامات در تصمیمات و برنامه‌ها بیش از هر زمان به اتاق‌های اصناف که منتخب آنان هستند اهمیت دهند.

صفایی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر بیش ۹ میلیون نفر به‌طور مستقیم در خانواده بزرگ اصناف مشغول به فعالیت هستند و به‌طور حتم درصورت تسهیل شرایط و ارایه خدمات این رقم به بیش از ۱۲ میلیون نفر خواهد رسید.

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران ضمن تأکید به سهم بیش از ۱۷٫۵ درصدی اصناف در تولید ناخالص داخلی، گفت: برندسازی و توجه به واحدهای صنفی اگر با برنامه و اولویت‌بندی در دستور کار مقامات امر قرار گیرد، سهم اصناف در GDP افزایش خواهد یافت و ما در اتاق اصناف ایران پتانسیل چنین مهمی را دارا هستیم.

بنا به گفته صفایی، بنا بر گفته رییس‌جمهوری مبنی بر حضور شرکت‌های کوچک و متوسط خارجی، اتاق اصناف ایران با توجه به نقشی که در کشور دارد می‌تواند بیش‌تری میزان همکاری با آنان را داشته و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم گره از مشکلات تولید که در برخی واحدهای تولیدی وجود دارد باز کنیم. باید توجه داشته باشیم که اتاق اصناف در این خصوص از آمادگی لازم برخوردار است.