مشکلی اصلی ما در ترخیص کالا از گمرک است

رییس اتحادیه فناوران رایانه مشکلی اصلی ما در ترخیص کالا از گمرک است رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با توجه به شرایط روز بازار نیاز مبرم به حمایت از شرکت‌های تولیدی صنفی ‌و نظارت دقیق بر بازار داریم. سیدمهدی میرمهدی کمجانی در گفت‌وگو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در خصوص برنامه شروع به‌کار […]

رییس اتحادیه فناوران رایانه

مشکلی اصلی ما در ترخیص کالا از گمرک است

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با توجه به شرایط روز بازار نیاز مبرم به حمایت از شرکت‌های تولیدی صنفی ‌و نظارت دقیق بر بازار داریم.

سیدمهدی میرمهدی کمجانی در گفت‌وگو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در خصوص برنامه شروع به‌کار مجدد تعاونی‌های عرضه کالا اظهارکرد: در حال حاضر شرکت‌های تعاونی عرضه کالا که در اوایل انقلاب شروع به‌ کار کردند، فعال نیستند و اکثراً تعطیل شده‌اند؛ اگر قرار باشد در زمان حاضر تعاونی‌‌ها نقشی در تأمین کالای بازار داشته باشند، باید فعال و پویا شوند.

وی افزود: احیای بازار با کمک تعاونی‌‌ها می‌تواند مؤثر باشد آن هم در شرایطی که دست واسطه‌ها از بازار کوتاه شود و تعاونی‌‌ها بتوانند به صورت مستقیم عرضه کالا را داشته باشند در غیر این صورت تغییری در شرایط بازار ایجاد نخواهد شد.

کمجانی اظهار‌کرد: در زمان اوایل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وضع موجودی بازار خوب بود و سهمیه‌بندی‌‌ها به صورت مستقیم انجام می‌گرفت. در آن زمان شرایط به‌گونه‌ای بود که کسی توانایی این را نداشت که بتواند یک کانتینر کالا وارد کند و از طریق شرکت تعاونی سرمایه جمع‌آوری می‌شد اما در شرایط فعلی افراد بدون حمایت افراد چندین کانتینر کالا وارد می‌کنند و اگر قرار باشد همین‌ها کالا را توزیع کنند، تأثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت.

وی در خصوص تأمین کالاهای مورد نیاز اتحادیه فناوران رایانه گفت: در تأمین کالای مورد نیاز اتحادیه مشکل خاصی نداریم. مشکلی اصلی ما در ترخیص کالا از گمرک است که بسیاری از کالاهای مورد نیاز اتحادیه در چندین ماه گذشته در گمرک مانده و اکنون دیگر غیرقابل استفاده هستند که باعث ضرر بزرگی به تولیدکننده شده است.

رییس اتحادیه فناوران رایانه اظهارکرد: برای ارایه خدمات پس از فروش کالاهای رایانه در سال‌های گذشته اقدامات بسیار مؤثری انجام گرفت که مهم‌ترین آن ثبت شرکت‌های معتبر ارایه خدمات پس از فروش و حذف شرکت‌های سودجو از بازار بود که کمک بزرگی برای بازار رایانه داشت.