ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط بی‌ثباتی بازار ارز

رییس اتاق بازرگانی کرمان تأکید‌کرد ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط بی‌ثباتی بازار ارز رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان گفت: به دلیل وجود تحریم‌ها، مشکلات انتقال ارز و بی‌ثباتی بازار، دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید از واحدهای صنعتی حمایت کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران سیدمهدی […]

رییس اتاق بازرگانی کرمان تأکید‌کرد

ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط بی‌ثباتی بازار ارز

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان گفت: به دلیل وجود تحریم‌ها، مشکلات انتقال ارز و بی‌ثباتی بازار، دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید از واحدهای صنعتی حمایت کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران سیدمهدی طبیب‌زاده، ‌در نشست کمیته حمایت قضایی حقوقی از فعالان اقتصادی استان کرمان از تلاش برای گسترش چتر حمایت دستگاه‌ها و نهاد‌ها از فعالان اقتصادی خبر داد و اظهارکرد: در شرایط بحرانی کشور و وجود تحریم‌ها، مشکلات انتقال ارز و بی‌ثباتی بازار، واحدهای صنعتی و تولیدی نمی‌توانند با اجرای قوانین فعلی به فعالیت خود بپردازند و باید از آنها حمایت کرد.

وی افزود: تنها ۱۹ درصد از واحدهای صنعتی بیش از ۷۰ درصد از این بنگاه‌ها، کم‌تر از ۵۰ درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند و حدود ۳۰ درصد واحدهای صنعتی نیز تعطیل شده‌اند. این واحد‌ها برای وصول این درآمدها، مراجعات خود را به بخش‌ خصوصی افزایش داده‌اند و سختی‌های دیگری را به آنها وارد کرده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی کرمان بیان‌کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت به استان کرمان پیشنهاد تهیه طرح، لایحه و یا قانونی برای نحوه اداره کردن بنگاه‌های اقتصادی در شرایط خاص را مطرح کردیم که قرار شد پیش‌نویس این طرح توسط اتاق کرمان تهیه و به مرکز ارسال شود تا بتوان همه مسؤولان را برای حمایت بیش‌تر از فعالان اقتصادی و تغییر و یا ایجاد برخی قوانین همراه کرد.