فقدان مدیریت یکپارچه به دلیل وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر در مرزها

رییس اتاق بازرگانی اهواز مطرح‌ کرد فقدان مدیریت یکپارچه به دلیل وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر در مرزها مناقصه‌مزایده‌ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی اهواز در خصوص عمده مشکلات بخش خصوصی گفت: وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر در مرز‌ها باعث شده فقدان مدیریت یکپارچه و واحد را شاهد باشیم. لذا تقاضا داریم تعریف و شرح […]

رییس اتاق بازرگانی اهواز مطرح‌ کرد

فقدان مدیریت یکپارچه به دلیل وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر در مرزها

مناقصه‌مزایدهـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی اهواز در خصوص عمده مشکلات بخش خصوصی گفت: وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر در مرز‌ها باعث شده فقدان مدیریت یکپارچه و واحد را شاهد باشیم. لذا تقاضا داریم تعریف و شرح وظایف مشخص برای سازمان یا متولی صادرات جهت مدیریت مرز‌ها مشخص شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، شهلا عموری اظهارکرد: عدم وجود زیرساخت‌های لازم در مبادی خروجی استان از قبیل سردخانه و انبارهای مجهز و پایانه‌های صادراتی و تخصصی و نیز عدم وجود جاده‌های دسترسی استاندارد باعث سختی ارسال کالا‌ها شده است.

وی افزود: نبود دستگاه‌های ایکس‌ری، نبود کد وارداتی و ترانزیتی در گمرکات، ضرورت بازنگری در قیمت پایه محصولات صادرات و اصلاح قیمت، عدم تحقق ویزای تجاری، پذیرش پروانه‌های صادرات به عراق برای تأمین ارز صادراتی، عدم ارایه به موقع دفاتر و اظهارنامه مالیاتی توسط تجار محلی، عدم دریافت جوایز صادراتی توسط فعالان خصوصی، عدم صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت صادرات برای کشور عراق و ضرورت حمایت از پروژه جایگزینی خطوط دریایی به جای خطوط زمینی در زمان زیارت اربعین از مشکلات موجود در گمرکات است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه گفت: متأسفانه در استان خوزستان در سپرده‌گذاری بانکی مقام اول و در پرداخت تسهیلات آخرین استان هستیم و بانک‌های ما در استان وابسته به مرکز هستند و تلاش می‌کنند در چارچوب مقررات بدون انعطاف رفتار کنند.

عموری اظهارکرد: مشکلات بخش خصوصی در تمام کشور تقریباً یکی است و آن هم مشکلات بیمه، مالیات و بانک است. به همین منظور تقاضا داریم سطح اختیارات بانک‌های استان افزایش یابد و تعامل بیش‌تر و بهتری با فعالان اقتصادی صورت گیرد.

‌و‌ی در خصوص مشکلات صادرات استان بیان‌کرد: بخش عمده‌ای از صادرات استان خوزستان به کشور عراق است. آمار صادرات به این کشور از گمرکات استان خوزستان در ۴ ماهه ابتدای سال به لحاظ وزنی ۶میلیون و ۳۳۰ هزار تن و به لحاظ ارزشی دو میلیارد و ۴۱۳ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر ارزشی نیز ۶ درصد افزایش داشته است.