سیاست نظام بانکی باید بازنگری شود

سخنگوی اتاق اصناف ایران تأکیدکرد سیاست نظام بانکی باید بازنگری شود عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: حمایت از تولید‌کننده داخلی با ارایه تسهیلات بانکی ارزان باید در دستور کار قرار گیرد چون ادامه کار با نرخ سود تسهیلات بانکی موجود امکان‌پذیر نیست. مجتبی صفایی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران ضمن […]

سخنگوی اتاق اصناف ایران تأکیدکرد

سیاست نظام بانکی باید بازنگری شود

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: حمایت از تولید‌کننده داخلی با ارایه تسهیلات بانکی ارزان باید در دستور کار قرار گیرد چون ادامه کار با نرخ سود تسهیلات بانکی موجود امکان‌پذیر نیست.

مجتبی صفایی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران ضمن ضرورت اصلاح و بازنگری در سیستم پرداخت تسهیلات بانکی به تولید‌کنندگان داخلی، گفت: اتاق اصناف ایران طی ۴ سال گذشته تا به امروز به دنبال کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است. بار‌ها در جلسات به مقامات ذی‌ربط گفته‌ایم که با نرخ موجود نمی‌توان از تولید‌کننده داخلی توقع داشت که بنگاه خود را فعال نگه داشته و تولید مستمر را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه‌داد: حمایت از تولید داخل نیاز به عزم ملی دارد. بر این اساس اتاق اصناف ایران به عنوان بزرگ‌‌ترین تشکل مردمی در خط مقدم قرار دارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که سیاست‌های حمایت از تولید کالا در ایران نیاز به بازنگری دارد و واحدهای کوچک و متوسط امروز باید در اولویت برنامه‌ریزی‌‌ها قرار گیرند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران، برنامه‌ریزی و تحقیق‌ و توسعه را قلب تپنده واحدهای تولیدی در کشور خواند و بیان‌کرد: باید بررسی کرد چه تعداد از واحدهای تولیدی براساس برنامه‌ریزی فعالیت می‌کنند و در چه تعداد از واحدهای ما بخش تحقیق و توسعه فعال است. امروز اگر قرار است با طرف‌های خارجی همکاری داشته باشیم یا با توجه به شرایط به خودکفایی دست یابیم، باید با توجه به این دو اصل کلیدی گام ‌برداریم.

وی توجه به بخش توزیع و خدمات را مهم دانست و گفت: اگر واحدهای تولیدی بدون همکاری با بخش‌های توزیعی و خدمات گام ‌بردارند، نمی‌توانند به اهداف و توسعه مورد نظر دست یابند چرا که این ۳ در کنار هم معنا و مفهوم دارد. بنابر‌این همراهی و هم صدایی تولید، توزیع‌ و خدمات در کنار هم کمک شایانی به اقتصاد ایران خواهد کرد.

صفایی افزود: از ۳ میلیون واحد صنفی در سراسر کشور ۴۵ درصد در بخش توزیعی، ۲۲ درصد تولیدی و ۳۳ درصد خدماتی ‌و خدمات فنی فعالیت دارند.