مردم نگران نباشند؛ شیرخشک سهمیه‌بندی نمی‌شود

رییس انجمن واردکنندگان دارو مردم نگران نباشند؛ شیرخشک سهمیه‌بندی نمی‌شود رییس انجمن واردکنندگان دارو گفت: مردم نگران تأمین شیرخشک نباشند؛ چرا که واحدهای صنعتی کمبودی در زمینه تولید شیرخشک ندارند و بلکه در برخی مواقع با مازاد تولید روبه‌رو هستند. ناصر ریاحی درباره اظهارنظرهای اخیر وزیر بهداشت‌ و درمان مبنی بر سهمیه‌بندی شیر خشک در […]

رییس انجمن واردکنندگان دارو

مردم نگران نباشند؛ شیرخشک سهمیه‌بندی نمی‌شود

رییس انجمن واردکنندگان دارو گفت: مردم نگران تأمین شیرخشک نباشند؛ چرا که واحدهای صنعتی کمبودی در زمینه تولید شیرخشک ندارند و بلکه در برخی مواقع با مازاد تولید روبه‌رو هستند.

ناصر ریاحی درباره اظهارنظرهای اخیر وزیر بهداشت‌ و درمان مبنی بر سهمیه‌بندی شیر خشک در آینده به تجارت‌نیوز گفت: خوشبختانه ما در زمینه تولید شیر خشک از پتانسیل‌های قابل قبولی برخوردار هستیم به‌طوری‌که طی سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری‌های مشترک شیرخشک‌های خارجی را تولید می‌کنیم.

وی افزود: کارخانه‌های تولیدی با مازاد تولید شیر خشک رو‌به‌رو هستند و از این‌رو مردم برای تأمین کالای مورد اشاره نگرانی نداشته باشند. به نظر می‌رسد که منظور وزیر بهداشت ‌و درمان از سهمیه‌بندی شیرخشک، توزیع این کالا به‌طور حساب شده به داروخانه باشد.

رییس انجمن واردکنندگان دارو ادامه‌داد: طی ماه‌های گذشته با بررسی‌های انجام شده توسط بازرسین شاهد دپوی چند برابری شیر خشک در استان‌های مرزی بودیم؛ با مشاهده چنین صحنه‌هایی خواهیم دریافت که برخی داروخانه‌ها با دریافت سهمیه بیش‌تر، شیرخشک را به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند که این موضوع هم در اقلام دارویی مشهود است.

ریاحی تصریح‌‌کرد: واحدهای تولیدی شیرخشک چه از لحاظ تأمین مواداولیه و چه از نظر بسته‌بندی با کمبودی مواجه نیستند. طی چند ماه گذشته تنها یک‌سری مشکلات درحوزه شیرخشک‌های خاص وجود داشت که با تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مشکلات برای برخی نوزاردان دارای بیماری پی‌کی‌یو برطرف شد.

رییس انجمن واردکنندگان دارو گفت: قرار بود سهمیه‌بندی شیرخشک در مصارف صنعتی همانند صنایع بستنی‌سازی سهمیه‌بندی شود که این موضوع هم هنوز به مرحله اجرا نزدیک نشده است.