امتناع از عرضه مواداولیه به واحد‌های تولید کفش

رییس اتحادیه کفاشان مطرح‌کرد امتناع از عرضه مواداولیه به واحد‌های تولید کفش رییس اتحادیه کفاشان گفت: واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی مواداولیه از عرضه جنس به دلیل تغییرات نرخ ارز امتناع می‌کنند. رسول شجری در گفت‌وگو با میزان اظهار‌کرد: همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا شرایط برای بهبود وضعیت اشتغال در صنعت کفش را بهبود ببخشیم. […]

رییس اتحادیه کفاشان مطرح‌کرد

امتناع از عرضه مواداولیه به واحد‌های تولید کفش

رییس اتحادیه کفاشان گفت: واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی مواداولیه از عرضه جنس به دلیل تغییرات نرخ ارز امتناع می‌کنند.

رسول شجری در گفت‌وگو با میزان اظهار‌کرد: همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا شرایط برای بهبود وضعیت اشتغال در صنعت کفش را بهبود ببخشیم.

رییس اتحادیه کفاشان با بیان این‌که واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی مواداولیه از عرضه جنس به دلیل تغییرات نرخ ارز امتناع می‌کنند، افزود: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف و واردکنندگان مواداولیه انجام دادیم تا به صنف یاری برسانند تا نخواهیم از طریق واحد‌های نظارتی اقدام کنیم.

وی گفت: اگر قیمت مواداولیه افزایش یافته عرضه‌کنندگان این مواد با تأمل بر سر قیمت با واحد‌های تولیدی به تفاهم برسند، نه این‌که جنس به بازار عرضه نکنند.

شجری درباره دلایل مشکل ایجاد شده برای مواد اولیه خاطرنشان‌کرد: بخشی از این مشکل در گمرک بوده که با بخشنامه دولت بخشی از آن در حال برطرف شدن است، همچنین قیمت ارز باید به یک ثبات برسد تا واحد‌ها‌ی تولیدی حداقل ۶ ماه روی آن بتوانند حساب کنند تا این مشکلات برطرف شود.

رییس اتحادیه کفاشان ادامه‌داد: شرایط دلار هر روز متغیر است افرادی که سرمایه خود ر‌ا‌ براساس دلار می‌سنجند و یا مواداولیه را براساس دلار تهیه می‌کنند مسلماً با مشکل مواجه می‌شوند به همین دلیل باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بازار خالی از مواداولیه نشود.

وی با بیان این‌که کمبود مواداولیه موجب شده تا برخی از واحد‌های تولیدی تعطیل و تولید کاهش یابد، تأکید‌کرد: به دلیل این‌که در گذشته بازار کفش کشور اشباع بوده در حال حاضر در سطح عرضه همانند تولید با مشکل مواجه نیستیم و از تولیدات گذشته می‌توانیم پاسخگوی تقاضای بازار باشیم.