تأسیس هلدینگ سرمایه‎گذاری، راهکار سامان‌دهی پروژه‌ها

نایب رییس اتاق ایران در نشست استانداران منطقه ۴ مطرح‌ کرد تأسیس هلدینگ سرمایه‎گذاری، راهکار سامان‌دهی پروژه‌ها نایب رییس اتاق ایران گفت: باید یک هلدینگ یا شرکت سرمایه‎گذاری بزرگ ایجاد شود که با مجموعه‎ای از شرکت‎های زیرمجموعه در حوزه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی‌ و انرژی بتواند پروژه‎‌ها و طرح‎های اقتصادی استان‎های منطقه ۴ را پیگیری […]

نایب رییس اتاق ایران در نشست استانداران منطقه ۴ مطرح‌ کرد

تأسیس هلدینگ سرمایهگذاری، راهکار سامان‌دهی پروژه‌ها

نایب رییس اتاق ایران گفت: باید یک هلدینگ یا شرکت سرمایهگذاری بزرگ ایجاد شود که با مجموعهای از شرکتهای زیرمجموعه در حوزه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی‌ و انرژی بتواند پروژه‌ها و طرحهای اقتصادی استانهای منطقه ۴ را پیگیری کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران دومین نشست استانداران منطقه ۴ کشور به میزبانی استان لرستان با حضور سید‌پرویز فتاح، رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در اتاق لرستان برگزار شد و استانداران منطقه ۴ کشور شامل استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی‌و همدان به طرح مسایل و مشکلات استان خود پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع موانع توسعه در این استان‌ها ارایه شد.

حسین سلاح‌ورزی، رییس اتاق لرستان در این نشست گفت: علی‌رغم این‌که برخی از استانهای منطقه ۴ در برخی شاخص‌ها وضعیت مطلوبی دارند اما در شاخصهای اصلی اقتصادی از متوسط کشوری پایینتر هستند. آمار شاخصهای مهاجرت، درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی نشان‌دهنده وضعیت نامناسب اقتصادی این مناطق است.

نایب رییس اتاق ایران با تأکید بر ضرورت سامان دادن پروژه‌ها در سطح این ۶ استان گفت: باید یک هلدینگ یا شرکت سرمایهگذاری بزرگ با سرمایه اولیه ۱۰۰۰ میلیارد تومان ایجاد شود که با مجموعهای از شرکتهای زیرمجموعه در حوزه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و انرژی بتواند پروژه‌ها و طرحهای اقتصادی استانهای منطقه ۴ را پیگیری کند.

وی یادآور‌شد: باید زمینه تأسیس شرکتهای سرمایهگذاری در منطقه ۴ فراهم شود و اتاقهای استانهای این منطقه میتوانند تسهیلگر بخشی از تأمین سرمایه باشند و مابقی آن از طریق پذیره‌نویسی و استفاده از ابزارهایی که در بازار پول وجود دارد تأمین شود. بعد از انجام این‌ کار با استفاده از توان جمعی این ۶ استان از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده و از معاون اول رییس‌جمهور برای تأمین منابع ملی پروژ‌ه‌ها درخواست شود.