دولت استراتژی «دروازه‌های باز» را پیشه کند

رییس اتاق بازرگانی البرز دولت استراتژی «دروازه‌های باز» را پیشه کند رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، ارایه ویزای مجانی به گردشگران و فعالان اقتصادی دنیا همراه با رفع موانع سرمایه‌گذاری به عنوان بهترین گزینه رهایی از مشکلات اقتصادی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران […]

رییس اتاق بازرگانی البرز

دولت استراتژی «دروازه‌های باز» را پیشه کند

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، ارایه ویزای مجانی به گردشگران و فعالان اقتصادی دنیا همراه با رفع موانع سرمایه‌گذاری به عنوان بهترین گزینه رهایی از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران رحیم بنامولایی، ارایه ویزای مجانی به گردشگران و فعالان اقتصادی دنیا همراه با رفع موانع سرمایه‌گذاری را به عنوان بهترین گزینه رهایی از مشکلات اقتصادی و بازگشت رونق به بازار و کسب‌ و کار کشور عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، بخش خصوصی به دولت توصیه می‌کند، همانند ترکیه استراتژی «دروازه‌های باز» را پیشه کند. ضروری است دولت به همه سفارتخانه‌های کشورمان در سطح دنیا دستور دهد ویزای سفر به ایران را رایگان کنند تا سیل گردشگران راهی ایران شوند.

بنامولایی افزود: بخش خصوصی با تمام توان کارشناسی‌اش برای ارایه راهکارهای مناسب و درمانگر چالش‌های اقتصادی آماده است. هرگونه غفلت و اتخاذ تصمیم‌های ناصحیح در مباحث اقتصادی، جامعه را با تشدید مشکلات مواجه خواهد کرد.

وی وظیفه اتاق‌های بازرگانی را هم‌افزایی در مسیر رشد صنعت و تجارت عنوان‌کرد و افزود: اتاق بازرگانی در کار اجرایی دخالت ندارد و به عنوان مادر تشکل‌های خصوصی ارایه پیشنهاد به سران و مجریان نظام در پوشش شور و مشورت را در دستور کار قرارداده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان‌کرد: نگاه «تشکل‌گرایی» باید در بخش خصوصی حاکم شود. حاکمیت این نگاه مستلزم اتحاد و همدلی است و ما معتقدیم فعالیت و حرکت‌های تشکل‌های خصوصی بایستی از یک بلندگوی واحد و زیر یک چتر انجام، تا با اثرات مطلوب همراه شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در شرایطی تولید و رشد صنعت‌ و تکنولوژی، کارساز و کارآمد واقع خواهد شد که بتوانیم‌ همراه با آن خدمات قبل ‌و بعد از تولید را نیز به نحو مطلوب افزایش دهیم.

بنامولایی از بورس کالا در دنیای امروز به عنوان یک نهاد تأثیر‌گذار در رشد اقتصاد جوامع نام برد و گفت: در کشور ما «بورس کالا» هنوز در مسیر اهداف و وظایف اصلی‌اش به موفقیت در حد انتظار نزدیک نشده است.