موفقیت سرمایه‌گذاری خارجی در گروی همکاری همه نهادهای ذی‌نفع است

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران موفقیت سرمایه‌گذاری خارجی در گروی همکاری همه نهادهای ذی‌نفع است رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: تعامل بخش خصوصی با دولت و به‌ویژه وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت در دوره کنونی بسیار بهتر از دولت‌های قبل شکل ‌گرفته است. حضور دائمی وزیر محترم صنعت در جمع فعالان اقتصادی این امکان […]

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران

موفقیت سرمایه‌گذاری خارجی در گروی همکاری همه نهادهای ذی‌نفع است

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: تعامل بخش خصوصی با دولت و به‌ویژه وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت در دوره کنونی بسیار بهتر از دولت‌های قبل شکل ‌گرفته است. حضور دائمی وزیر محترم صنعت در جمع فعالان اقتصادی این امکان را فراهم کرده که نمایندگان بخش خصوصی بدون واسطه مشکلات و نظرات خود را با ایشان در میان بگذارند.

ابوالفضل‌روغنی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با ‌پایگاه خبری اتاق ایران‌ با اشاره به شرایط جدید بین‌المللی پیشِ‌روی کشور گفت: هر چند با اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا شاهد خروج شرکت‌هایی هستیم که پس از برجام اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران کردند، اما حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در حوزه‌هایی مانند انرژی و به ویژه خودروسازی حاکی از تلاش موفق بدنه دولت و وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور بوده است.

وی افزود: نباید فراموش کرد که موفقیت هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در گروی همکاری همه نهادهای ذی‌نفع از جمله سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و به ویژه اصلاح نظام بانکی در کشور است.

روغنی‌گلپایگانی با اشاره به راهکار اروپایی‌‌ها برای ادامه همکاری‌های تجاری با ایران تأکید‌کرد: همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط اروپایی با طرف‌های ایرانی در شرایطی که بار دیگر کشور درگیر تحریم‌های آمریکا شده نیازمند همکاری و هماهنگی بیش‌تر همه دستگاه‌ها در بخش دولتی و بخش خصوصی است.

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: گاهی به خاطر عدم هماهنگی‌‌ها تصمیماتی گرفته می‌شود که در تضاد با فعالیت بخش خصوصی است و این هم متوجه یک وزارتخانه یا شخص نیست.

روغنی‌گلپایگانی با اشاره به مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرگزاری‌های سراسری و برداشتی که به اشتباه از صحبت‌های او در ارتباط با وزیر صنعت شده بود، توضیح‌داد: در این مصاحبه درباره جابه‌جایی وزرا، نظر خودم را این‌طور بیان کردم که وزیری که استیضاح شده نباید به وزارتخانه دیگری برود. اما مگر وزیر صنعت، معدن ‌و تجارت استیضاح شده است که آن خبرگزاری صحبت مرا به شخص وزیر صنعت ارتباط داده است؟

وی افزود: خوشبختانه تعامل بخش خصوصی با دولت و به‌ویژه وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت در دوره کنونی بسیار بهتر از دولت‌های قبل شکل‌ گرفته است. حضور دائمی وزیر محترم صنعت در جمع فعالان اقتصادی این امکان را فراهم کرده که نمایندگان بخش خصوصی بدون واسطه مشکلات و نظرات خود را با ایشان در میان بگذارند و اگر انتقادی هم وجود داشته باشد، فعالان صنعتی همیشه آن را در حضور وزیر صنعت مطرح کرده‌اند.

روغنی‌گلپایگانی گفت: به‌ شخصه همیشه این انتقاد را در حضور آقای شریعتمداری داشته‌ام که بخش بازرگانی در وزارت صنعت قوی‌تر از سایر حوزه‌هاست و بیش‌تر تفکر این وزارتخانه حمایت از واردات است تا صادرات؛ این موضوع هم به تفکر کلی وزارتخانه برمی‌گردد نه شخص وزیر که بخواهیم قضاوتی را متوجه ایشان کنیم.

وی افزود: شخصاً معتقدم جناب شریعتمداری متدین، منطقی و کاربلد است و همین موضوع باعث شده ایشان همیشه شنونده انتقاد‌ها و نظرات بخش خصوصی باشند. فعالیت یک ساله هیچ فردی در سمت وزارت، به‌ هیچ‌وجه برای قضاوت کردن در مورد عملکرد آن وزیر و وزارتخانه متبوع مناسب نخواهد بود.