کاهش ارزش پول ملی به نفع تجار و تولیدکنندگان نیست

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس کاهش ارزش پول ملی به نفع تجار و تولیدکنندگان نیست رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی بندرعباس گفت: مطالعات مختلف نشان می‌دهد نرخ ارز یک متغیر کلیدی است که عدم توجه به مدیریت شایسته آن می‌تواند مشکلاتی را برای اقتصاد هر کشوری در ابعاد گوناگون ایجاد کند که اقتصاد ایران […]

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس

کاهش ارزش پول ملی به نفع تجار و تولیدکنندگان نیست

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی بندرعباس گفت: مطالعات مختلف نشان می‌دهد نرخ ارز یک متغیر کلیدی است که عدم توجه به مدیریت شایسته آن می‌تواند مشکلاتی را برای اقتصاد هر کشوری در ابعاد گوناگون ایجاد کند که اقتصاد ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، محمدامین صباغی‌زاده اظهارکرد: نوسانات نرخ ارز در مقایسه با سایر ارزهای خارجی در یک کشور می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر اقتصاد داشته باشد. این نوسانات برای فعالان بخش خصوصی مطلوب نیست و تولیدکنندگان را بسیار آزار می‌دهد.

وی افزود: تصمیمات عجولانه و یک‌شبه و غیرکارشناسانه، صادرکنندگان را با مشکلات متعددی روبه‌رو ساخته است.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان این‌که بازار با ثبات، امکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را فراهم می‌کند، ادامه‌داد: ممکن است عامه مردم فکر کنند افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی به نفع تولیدکنندگان و تجار است. اما واقعیت این است که از این نوسانات تنها دلالان بازار بهره می‌برند و عمده بازرگانان حرفه‌ای و تولید‌کنندگان بنا‌بر دلایل مختلفی زیان می‌بینند.

وی تصریح‌کرد: بعد از راه‌اندازی سامانه نیما برای فعالان اقتصادی، فرایند صادرات با تغییراتی همراه شده است و به گفته برخی دست‌اندرکاران، هنوز این سامانه به‌طور کامل قابل استفاده نیست و فرایند صادرات برای صادرکنندگان با مشکلاتی همراه شده است، به‌گونه‌ای که سرعت حرکت صادرات در کوتاه‌مدت با مشکلاتی روبه‌رو شده است.