دولت توان تأمین مالی پروژه‌ها را ندارد

رییس اتاق بازرگانی کرمان دولت توان تأمین مالی پروژه‌ها را ندارد رییس اتاق کرمان با بیان این‌که دولت توان تأمین مالی پروژه‌ها را ندارد، گفت: باید برای اجرای پروژه‌ها مدلی طراحی شود تا بتوان خلق منابع داشته باشیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی‌طبیب‌زاده اظهارکرد: […]

رییس اتاق بازرگانی کرمان

دولت توان تأمین مالی پروژه‌ها را ندارد

رییس اتاق کرمان با بیان این‌که دولت توان تأمین مالی پروژه‌ها را ندارد، گفت: باید برای اجرای پروژه‌ها مدلی طراحی شود تا بتوان خلق منابع داشته باشیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی‌طبیب‌زاده اظهارکرد: اتاق در راستای وظیفه خود، تسهیل فضای کسب ‌و کار و توسعه بازار را در اولویت‌های خود قرارداده و به همین دلیل در زمینه بررسی واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام ورود کرده است.

وی ادامه‌داد: واحدهای تولیدی، پیمانکاری، مشاوره‌ای و… معتقدند در استان کرمان نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات لازم و ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان توان اجرایی طرح‌های عمرانی وجود دارد اما طرح و منابع مالی لازم را برای اجرا ندارد.

طبیب‌زاده اظهار‌کرد: دولت به دلیل محدودیت در اعتبارات عمرانی به ناچار تصمیم به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام گرفته و امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه شجاعانه وارد شود تا بتوان این روند را پایدار کرد.

رییس اتاق بازرگانی کرمان ادامه‌داد: در طول بیش از ۴ سال گذشته به دنبال ضمانت برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان بودیم که واگذاری طرح‌ها با تضمین فاینانس خارجی فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کرد.