نابودی صنف کله‌ و پاچه‌

نابودی صنف کله‌ و پاچه‌ رییس اتحادیه صنف فروشندگان کله، پاچه ‌و سیراب و شیردان تهران با اظهار تأسف از خروج گوسفند زنده مرغوب از کشور و ورود گوشت بدون آلایش خوراکی گفت: این نوع واردات باعث نابودی ۴۲ صنف مرتبط با گوسفند زنده می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف […]

نابودی صنف کله‌ و پاچه‌

رییس اتحادیه صنف فروشندگان کله، پاچه ‌و سیراب و شیردان تهران با اظهار تأسف از خروج گوسفند زنده مرغوب از کشور و ورود گوشت بدون آلایش خوراکی گفت: این نوع واردات باعث نابودی ۴۲ صنف مرتبط با گوسفند زنده می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف تهران حسین‌رواسی اظهارکرد: اگر گوسفند زنده در داخل کشور ذبح شود می‌تواند اشتغالزایی ۴۲ صنف فعال را داشته باشد؛ همچنین واردات گوشت بدون آلایش‏‏های خوراکی باعث گرانی کله، پاچه‌ و سیراب‌ و شیردان و دیگر آلایش‏‏‌ها شده است.

وی افزود: گوسفند زنده ایران از بهترین مراتع تغذیه کرده و دارای لذیذ‌ترین گوشت است و طعم آن به هیچ وجه با گوشت گوسفند دیگر کشور‌ها قابل مقایسه نیست؛ این موضوع را می‌توان با مقایسه قیمت گوشت دام ایرانی به نسبت دام کشورهای دیگر دریافت کرد.

وی اظهارکرد: از زمان پرورش تا ذبح و فروش گوسفند، تک‌تک آلایش‌های خوراکی آن با ۴۲ صف مرتبط است که این تعداد حداقل ۵ میلیون نفر را در زیرمجموعه خود دارد و دامنه وسیعی از افراد را از جمله صنوف، کارگران و خانواده‌های آنها را شامل می‌شود.

رواسی تأکید‌کرد: صادرات گوسفند زنده باید به حداقل و یا متوقف شود و ارز‏ موردنیاز از راه‌های دیگر تأمین گردد؛ چرا که این صادرات لطمات جبران‌ناپذیری بر بدنه نظام اقتصادی و اجتماعی وارد کرده است.

وی با اشاره به گذشته‌های دور یادآورشد: برای تأمین گوشت موردنیاز کشور باید طبق روال گذشته یعنی سال‌های قبل از ۱۳۶۱ استناد کرد؛ چه آن‌که در آن زمان گوسفند زنده وارد می‌کردند و این امر ضمن اشتغالزایی عده کثیری در کشور، مقرون به صرفه و ارزان‌تر نیز خواهد بود.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان کله، پاچه ‌و سیراب‌ و شیردان گفت: در دیگر کشورها، زمان ذبح، بیش‌تر آلایشهای خوراکی این حیوان را نابود می‌کنند؛ اما در قیمت‏گذاری گوشت صادرشده به کشور ما این آلایش‏های خوراکی را محاسبه و بر روی کالا حساب و پول آن را دریافت می‌کنند.

وی افزود: اگر ورود آلایشهای خوراکی گوسفند از خارج از کشور تحت نظارت اتحادیه و کارشناسان صنف قرار بگیرد می‌تواند از بسیاری جهات به نفع کشور باشد.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰