کاهش چشمگیر هزینه ها ،مزیت اصلی حضور در نمایشگاه کاتالوگی

رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد کاهش چشمگیر هزینه ها ،مزیت اصلی حضور در نمایشگاه کاتالوگی رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران در اروپا گفت: این نمایشگاه با حمایت معنوی اتاق تهران و با همکاری مرکز همکاری‌های اقتصادی- تجاری ایران و اروپا (IEBC)، […]

رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

کاهش چشمگیر هزینه ها ،مزیت اصلی حضور در نمایشگاه کاتالوگی

رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران در اروپا گفت: این نمایشگاه با حمایت معنوی اتاق تهران و با همکاری مرکز همکاری‌های اقتصادی- تجاری ایران و اروپا (IEBC)، اتحادیه اقتصادی شرکت‌های کوچک و متوسط آلمان (BVMW)، سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز اتاق تعاون برگزار ‌می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی تهران فریال‌مستوفی اظهارکرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای صادرات بیش‌تر محصولات ایرانی و نیز افزایش مبادلات تجاری شرکت‌های کوچک ‌و متوسط به ویژه در شرایط تحریم است.

‌وی سپس به مزایای شرکت در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای حضور در چنین نمایشگاهی، کاهش چشمگیر هزینه‌ها برای شرکت‌هاست، از این نظر که حضور فیزیکی شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها با هزینه‌های تأمین غرفه و اعزام پرسنل همراه است و نمایشگاه کاتالوگی این هزینه‌ها را به حداقل ‌می‌رساند. طولانی بودن زمان نمایشگاه نیز یکی دیگر از مزایای آن محسوب ‌می‌شود و بازدیدکنندگان فرصت کافی برای بررسی محصولات معرفی شده در اختیار خواهند داشت.

آشنایی شرکت‌های کوچک ‌و متوسط ایرانی و اروپایی با یکدیگر، یافتن بازارهای جدید برای محصولات ایرانی و ارزآوری بیش‌تر در صورت بازاریابی موفق و صادرات از جمله مزیت‌هایی است که مستوفی برای مشارکت در این نمایشگاه برشمرد و ادامه‌داد: یکی دیگر از امتیازاتی که این نمایشگاه می‌تواند ایجاد کند، آن است که از طریق مبادله پایاپای، صادرات در مقابل واردات میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی مشکلات و موانع موجود بر سر راه نقل و انتقالات ارزی را کاهش دهد. در واقع این نوع مبادلات در جهت سازوکار کانال مالی اتحادیه اروپا تحت عنوان SPV خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که این نمایشگاه در سالنی به وسعت یک‌هزار متر در مرکز اقتصادی- تجاری ایران و اروپا برگزار ‌می‌شود، در مورد شرایط حضور در این نمایشگاه گفت: از جمله شرایط حضور در نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران، ایرانی بودن محصولات، ارایه اطلاعات واقعی از کالا و رعایت حق کپی‌رایت است. افزون بر این، به دلیل آن‌که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه خارجی هستند، کاتالوگ‌‌ها باید به زبان انگلیسی و همچنین ترجیحاً به زبان آلمانی طراحی شود. این کاتالوگ‌‌ها باید تمام رنگی در ابعاد ۴A و حداکثر در ۱۶صفحه ارایه شود.

‌رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این‌که تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی، گردشگری، ساختمان، مبلمان پوشاک، صنایع‌دستی و تجهیزات پزشکی و… ‌می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، ادامه‌داد: متقاضیان ‌می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه از طریق سایت مرکز تجاری ایران‌ و اروپا ثبت‌نام کنند و اولویت حضور با کسانی است که زودتر ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

(https: //iebcenter.eu/index.php/en/)

مستوفی افزود: انتظار این است، شرکت‌هایی که تولید تمام ایرانی دارند و کالای با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز اروپا تولید ‌می‌کنند، نسبت به حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کنند.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران توضیحاتی درباره بازدیدکنندگان این نمایشگاه ارایه کرد و گفت: بازدیدکنندگان این نمایشگاه عمدتاً شرکت‌های توزیع‌کننده و فروشگاه‌های رنجیره‌ای توزیع موادغذایی و محصولات کشاورزی اروپایی، شرکت‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های اقتصادی و تجاری اروپایی، اتاق‌های بازرگانی اروپا، وابسته‌های سفارتخانه‌های خارجی در برلین، انجمن‌ها و اتاق‌های بازرگانی مشترک آلمان با دیگر کشور‌ها، تجار فعال در بخش‌های مختلف، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و شرکت‌های علاقه‌مند به خرید کالاهای فرهنگی و هنری هستند. امیدواریم با برگزاری این رویداد، ارتباط مؤثری میان شرکت‌های کوچک ‌و متوسط ایرانی و اروپایی برقرار شود و صادرات کالاهای غیرتحریمی به اروپا افزایش پیدا کند.

‌رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران همچنین از برگزاری ۵ نشست تخصصی با موضوع صنعت و تجارت، دارو و تجهیزات پزشکی، گردشگری، کشاورزی و صنایع‌غذایی و همچنین فناوری اطلاعات در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: احتمالاً رؤسای کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران نیز در این نشست‌‌ها حضور خواهند یافت.

نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران به منظور معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های ایرانی از تاریخ ۲۴ دی‌ماه الی ۲۵ بهمن‌ماه به مدت یک ماه در شهر برلین آلمان برگزار ‌می‌شود.