موجودی کالا در بازار مناسب است

رییس اتحادیه بنکداران مواد‌غذایی تهران موجودی کالا در بازار مناسب است رییس اتحادیه بنکداران مواد‌غذایی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اتاق اصناف ایران گفت: هیچ کمبودی در بازار از نظر مواد‌غذایی وجود ندارد، اما مشکل اصلی نوسانات نرخ است که باعث ریزش مشتری است. محمد‌آقاطاهر با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم اظهارکرد: با کاهش […]

رییس اتحادیه بنکداران مواد‌غذایی تهران

موجودی کالا در بازار مناسب است

رییس اتحادیه بنکداران مواد‌غذایی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اتاق اصناف ایران گفت: هیچ کمبودی در بازار از نظر مواد‌غذایی وجود ندارد، اما مشکل اصلی نوسانات نرخ است که باعث ریزش مشتری است.

محمد‌آقاطاهر با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم اظهارکرد: با کاهش نرخ ارز انتظار داشتیم شاهد قیمت اقلام بازار باشیم ولی متأسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد.

وی افزود: برنج، روغن، حبوبات و قند و شکر از مهم‌ترین و پرمشتری‌‌ترین اقلام بازار هستند .

این فعال صنفی ۸۰درصد اقلام موجود در بازار را داخلی خواند و ادامه‌داد: برخی حبوبات، دانه‌های روغنی‌، روغن و شکر خام از جمله اقلام خارجی در بازار هستند.

وی از فعالیت هزار و۴۵۳ واحد صنفی با جواز کسب خبر داد و گفت: البته بالغ بردوهزار واحد تحت پوشش اتحادیه‌های دیگر نیز در حال فعالیت موازی با این صنف هستند.

آقاطاهر با انتقاد از عملکرد بهداشت در روند صدور جواز کسب متقاضیان جواز افزود: از این اداره خواستاریم در نظارت و عملکرد خود تسهیل نماید تا اتحادیه بتواند روند صدور جواز را برای متقاضیان تسریع ببخشد.

وی در خصوص مالیات نیز، از عدم تطابق مالیات عملکرد اعضا با واقعیت رکود بازار انتقاد کرد و گفت: در کنار این موضوع، بحث آموزش و بستر‌سازی آشنایی اعضا با قوانین مالیاتی؛ از ضروریات است که امیدواریم سازمان امور مالیاتی در این مورد همکاری لازم را داشته باشد.

رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران ادامه‌داد: همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده رفع ابهامات این قانون در تعیین و دریافت و همچنین مشخص شدن مبادی دریافت‌؛ از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.