اتحادیه‌ها قدرت اجرایی ندارند

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی اتحادیه‌ها قدرت اجرایی ندارند رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی با تأکید بر عدم قدرت اجرایی اتحادیه‎‌ها گفت: اگر اتحادیه‌ها قدرت اجرایی داشته باشند، می‌توانند بر نحوه فعالیت نمایندگی‌ها در خصوص تولید و واردات نظارت و عملکردشان را رصد کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی

اتحادیه‌ها قدرت اجرایی ندارند

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی با تأکید بر عدم قدرت اجرایی اتحادیه‌ها گفت: اگر اتحادیه‌ها قدرت اجرایی داشته باشند، می‌توانند بر نحوه فعالیت نمایندگی‌ها در خصوص تولید و واردات نظارت و عملکردشان را رصد کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق اصناف تهران، اسماعیل‌اللهیان اظهارکرد: این در حالی است که بالا رفتن بی‌رویه محصولات صنف چوب و تخته معضلات بسیاری را ایجاد و زمان کاهش قیمت، تنها بنگاه‌های اقتصادی کوچک زیان می‌کنند که همان صنوف تحت پوشش اتحادیه‌های هستند.

وی افزود: بار‌ها صدای اعتراض خود را به طرق مختلف به گوش مسؤولان رسانیده‌ایم اما بهایی برای اعتراض ما قائل نیستند. واردکنندگان، چوب را از طریق کشتی از کشورهای چین، روسیه ‌و گرجستان با ارز دولتی (۴۲۰۰)وارد میکنند و با قیمت بالا و به دلخواه به بازار تزریق می‌کنند، حال آن‌که این نوع قیمت‏گذاریهای انحصارطلبانه، صنف و مصرفکننده را نابود می‌کند و هر لحظه گرفتار صعود و نزول قیمت‌ها به جهت تعیین قیمت توسط این افراد می‌شوند.

اللهیان با تأکید بر قول مساعدت اداره نظارت بر اماکن عمومی تهران جهت ساماندهی صنوف بدون پروانه گفت: این اتحادیه دارای ۷۰۰ عضو با پروانه و حدود ۷۰۰ عضو بدون پروانه کسب است که با اخطارهای متعدد و پی‌درپی سعی در ساماندهی این تعداد کرده‏ایم که البته این صنوف از قانونمند شدن سرباز زده‌اند، اما اماکن محترم تهران بزرگ (سرهنگ افرند) قول مساعدت و همکاری به اتحادیه داده است که در صورت اجرا، زحمات اتحادیه در بخشی از کار بدون نتیجه نخواهد ماند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فیبر سه‌لایی در رابطه با مالیات بیان‌کرد‌: زمین سایت خاوران (محل استقرار صنف چوب و تخته و سه‌لایی و فیبر) به نام چند نفر از امنای صنف چوب و تخته که امین صنف بودند در ثبت اسناد، سند خورد سپس با حمایت مالی اعضای صنف طی ۱۰ سال ساخته شد، پس از ساخت کامل شروع به تفکیک و اخذ سند تک‌برگی از اداره ثبت اسناد رسمی کردیم، پس از به نام زدن اسناد، با توجه به طولانی شدن زمان ساخت و انتقال اعضا و از سویی عدم درآمد، سازمان امور مالیاتی تقاضای اخذ مالیات نقل‌ و انتقال و جرایم دیر کرد را می‌کند حال آن‌که صنوف این مجموعه در این مدت کسب‌و‌کاری نداشته‌اند که درخواست سازمان مالیاتی را اجابت کنند.

وی از سوی دیگر به بندهای مالیاتی اشاره داشت و افزود: این مکان به عنوان شهرک صنعتی از سوی دارایی محسوب شده و این سازمان اعضا را از بند ۳ (جیم) به بندهای ۱ و ۲ (الف-ب) منتقل کرده است که اتحادیه پس از اطلاع از این موضوع با تلاشهای بسیار و نامه‌نگاری، خصوصاً به مدیر کل سازمان امور مالیاتی جنوب اعضا را از بند ۱و۲ به بند۳ منتقل کرد؛ اما برای ۴ الی ۵ سال پیش به جهت ندادن گزارش فصلی که مشمولین بندهای ۱و۲ باید می‌دادند جریمه تعیین کرده بود که با مساعدت مدیرکل سازمان در اداره جنوب تهران ۹۰ درصد جریمه‌ها بخشوده و به ۱۰ درصد رسید.

اللهیان در رابطه با شهرک تازه تأسیس نزدیک سایت خاوران بنام چوبستانه گفت: این شهرک، غیرقانونی ساخته شده و هیچگونه ساماندهی انجام نگرفته است، شهرداری منطقه ۱۵ این شهرک را به نام شهرک صنفی، خدماتی به‌طور غیرقانونی به شهرک خاوران الحاق کرده تا بتواند به آن جواز ساخت بدهد در حالی‌که در رابطه با بند ۲۰ ماده ۵۵ ساماندهی اساساً اجرا نشده و هیچ صنفی از شهر خارج نشده است. اتحادیه نیز ۴ سال متوالی است که شکایت کرده اما به نتیجه مساعدی نرسیده‌ایم.