تشکیل اتحادیه‌های کشوری معضلی برای اتاق‌های اصناف کشور است

رییس اتاق اصناف یاسوج تشکیل اتحادیه‌های کشوری معضلی برای اتاق‌های اصناف کشور است رییس اتاق اصناف یاسوج گفت: تشکیل اتحادیه‌های کشوری در تهران باعث شده تا اتاق‌های اصناف در شهرستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند. علی‌ارشدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف ایران اظهارکرد: با تشکیل شدن اتحادیه‌های کشوری در تهران واحدهایی که تحت […]

رییس اتاق اصناف یاسوج

تشکیل اتحادیه‌های کشوری معضلی برای اتاق‌های اصناف کشور است

رییس اتاق اصناف یاسوج گفت: تشکیل اتحادیه‌های کشوری در تهران باعث شده تا اتاق‌های اصناف در شهرستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

علی‌ارشدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف ایران اظهارکرد: با تشکیل شدن اتحادیه‌های کشوری در تهران واحدهایی که تحت پوشش این اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند زیر نظر این اتحادیه‌ها می‌روند و صدور پروانه کسب و دیگر مراحل کار آنها از عهده اتاق‌های اصناف خارج شده و این مسأله باعث تضعیف اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اتحادیه‌هایی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تاکسی‌های مانند اسنپ، اتحادیه آسانسور و‌… در قالب اتحادیه‌های کشوری آمده‌اند و اجازه صدور پروانه از اتاق‌های اصناف گرفته شده و این مسأله تنها بار مالی برای اتاق‌ها خواهد داشت و موجب ضرر نیز برای اتاق‌های اصناف خواهد شد.

ارشدی تأکید‌کرد: از هیأت مدیره جدید اتاق اصناف ایران خواستاریم تا به مسأله اتحادیه‌های کشوری رسیدگی کنند و به گونه‌ای تصمیم بگیرند تا اتاق‌های اصناف با مشکل برخورد نکنند.

رییس اتاق اصناف یاسوج اظهارکرد: مصوبه ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره در اتحادیه‌های صنفی مسأله مهم دیگری است که باید هیأت رییسه اتاق اصناف ایران آن مدنظر قرار دهد و به آن رسیدگی کنند.

وی تأکید‌کرد: از نظر قانونی تنها انتخاب رییس‌جمهوری بعد از دو دوره متوالی غیرقانونی است‌، درحالی که انتخابات شوراها‌، اتاق‌های بازرگانی و سایر انتخابات هیچ محدودیتی برای حضور افراد ندارند و اصناف هم نباید محدودیتی داشته باشند.