نبود وحدت رویه در نظارت‌‌ها فعالان اقتصادی را عاجز کرده است

رییس اتاق بازرگانی یاسوج نبود وحدت رویه در نظارت‌‌ها فعالان اقتصادی را عاجز کرده است رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی یاسوج گفت: نبود وحدت رویه در برخی نظارت‌‌ها و تعدد دستگاه‌های ناظر، بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را عاجز کرده است. به گزارش مناقصه‌مزایده جبار‌کیانی‌پور‌ تصریح‌کرد: اگر قرار است پروژه و پرونده‌ای […]

رییس اتاق بازرگانی یاسوج

نبود وحدت رویه در نظارت‌‌ها فعالان اقتصادی را عاجز کرده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی یاسوج گفت: نبود وحدت رویه در برخی نظارت‌‌ها و تعدد دستگاه‌های ناظر، بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را عاجز کرده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده جبار‌کیانی‌پور‌ تصریح‌کرد: اگر قرار است پروژه و پرونده‌ای مورد بررسی، بازبینی و بازنگری قرار گیرد، باید یک‌بار این کار انجام شده و تکلیف آن مشخص باشد. دستگاه‌های مختلف نظارتی در هر شرایطی نباید به یک بنگاه ورود کرده و شیرازه آن بنگاه از هم بپاشد، بلکه می‌توان بدون این‌که بنگاه و فعالیت‌های آن تحت تأثیر قرار گیرد، بحث‌های نظارتی را انجام داد.

وی افزود: برای تولد و رشد یک بنگاه اقتصادی سال‌ها زمان نیاز داریم؛ اما وقتی در یک شرایط نابرابر در یک حوزه فاسد و رانتی قرار می‌گیرد، خسران جدی به مجموعه اقتصادی وارد می‌شود و همه تلاش‌ها و زحمات این مجموعه را از بین می‌برد.

کیانی‌پور تأکید‌کرد: بخش خصوصی همواره اهتمام جدی برای مبارزه با فساد داشته است، اما راه درست مبارزه با فساد را طلب می‌کند، راهی که به فضای کسب‌وکار آسیب وارد نکرده و شرافت بنگاه‌ها را لکه‌دار نکند و صیانت از بنگاه‌ها را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام‌معظم‌رهبری بر خصوصی‌سازی، بیان‌کرد: امروز بخش خصوصی به‌ شدت نیازمند حمایت است زیرا برای تأمین منابع، مشکلات جدی داشته و درگیر مشکلات تأمین نقدینگی است و این فرصت برایش ایجاد نمی‌شود که قیمت تمام‌شده محصولش را پایین بیاورد و به‌ درستی محصول خود را ارایه دهد.

رییس اتاق یاسوج بیان‌کرد: قیمت تمام‌شده کالا براساس پارامترهای متعددی از جمله تأمین متریال، عرضه و تقاضا است. مردم باید قدرت خرید داشته و کالا با قیمت مناسب به دست آنها برسد و بازرگان هم بتواند کارش را ادامه دهد. بنابراین با تشکیل کمیته‌های مشترک با مجموعه دولت، باید شرایطی ایجاد کنیم که سبب ایجاد نارضایتی و تشنج در بین مردم نشود.

چنگیزهاشمی، نایب رییس اتاق یاسوج نیز گفت: آنچه فضای کسب‌وکار استان را ملتهب کرده، ابهامی است که در این فضا به وجود آمده است. نظارت‌‌ها نیز بسیار سختگیرانه شده است.

هاشمی افزود: متأسفانه تسهیلات بدون حساب‌وکتاب زیادی برای گاوداری، دامداری و پرورش ماهی پرداخت شده که تسهیلات گاوداری برای تالارهای عروسی هزینه شده است. متأسفانه نظارت ‌و پایش صورت نگرفته است. به‌طور مثال استان در بخش دامپروری ظرفیت بالایی دارد ولی در تأمین گوشت قرمز خود با مشکل مواجه است و قیمت آن با سایر استان‌هایی که همچنین ظرفیتی ندارد، برابری می‌کند.