تک نرخی شدن ارز بهترین راهکار خروج از بحران اقتصادی است

رییس اتاق بازرگانی فارس تک نرخی شدن ارز بهترین راهکار خروج از بحران اقتصادی است رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی فارس گفت: تک‌نرخی کردن ارز بهترین راه‌حل برای خروج از بحران ارزی و اقتصادی است که با انجام این کار و از محل اضافه درآمد آن، به اقشار آسیب‌پذیر رسیدگی شود. به گزارش […]

رییس اتاق بازرگانی فارس

تک نرخی شدن ارز بهترین راهکار خروج از بحران اقتصادی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی فارس گفت: تک‌نرخی کردن ارز بهترین راه‌حل برای خروج از بحران ارزی و اقتصادی است که با انجام این کار و از محل اضافه درآمد آن، به اقشار آسیب‌پذیر رسیدگی شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال‌رازقی بیان‌کرد: از ۲۲ فررودین امسال تاکنون هر ۴ روز شاهد صدور یک بخش‌نامه جدید در حوزه صادرات هستیم که این بخش‌نامه‌ها نه تنها مشکلی را از تولید و صادرات حل نکرده بلکه هر روز پیچیده‌‌تر و سیاسی‌‌تر شده است.

وی افزود: اقتصاد ما سال‌ها زیر سایه سیاست بوده و متأسفانه امروز اقتصاد ما علاوه بر سیاسی بودن، امنیتی نیز شده است.

رازقی با اشاره به دریافت نامه مبنی بر بازگشت ارز به برخی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما اظهار کرد: مگر تولید‌کننده و صادرکننده ما می‌تواند کالای خود را بفروشد و ارز آن را وارد نکند؟ باید مسیر باز شود اما می‌بینیم که هر چه تحریم‌کنندگان مسیر فعالیت اقتصادی ما را می‌بندند متأسفانه در داخل کشور نیز چند برابر مانع ایجاد می‌کنیم.

رییس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به خطر ارز ٤٢٠٠ تومانی و چند نرخی بودن آن، اضافه‌کرد: براساس آمار رسمی بانک مرکزی در خصوص قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی مورد نیاز خانوار که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه می‌شود اما متأسفانه شاهد افزایش قیمت‌ها در جامعه هستیم و سؤال اینجاست که ارز ۴۲۰۰ تومانی کجا رفته است؟

رازقی ادامه‌داد: با بررسی وضع موجود می‌بینیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی کوچک‌‌ترین کمکی به اقشار آسیب‌پذیر نکرده است بلکه موجب ایجاد پدیده‌هایی از جمله قاچاق معکوس و ایجاد رانت نیز شده است و نسبت به وضعیت موجود احساس خطر می‌کنیم.

وی عنوان‌کرد‌‌: بهترین راه برای تأمین ارز و بهبود فضای اقتصادی کشور عرضه ارز به صورت عرضه‌ و تقاضا در جامعه است.