هیچ یک از این قوانین اصالت ندارد

‌عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران هیچ یک از این قوانین اصالت ندارد ‌عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با وجود تحریم بعضی شرکت‌های ایرانی که در حوزه حفاظت الکترونیک فعالیت کرده‌اند به دلیل تقویت زیرساخت‌ها امکان خدمات‌دهی به مشتریان داخلی را دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مسعود‌شنتیایی تصریح‌کرد: می‌توان گفت سرمایه‌گذاری این واحد‌ها روی […]

‌عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران

هیچ یک از این قوانین اصالت ندارد

‌عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با وجود تحریم بعضی شرکت‌های ایرانی که در حوزه حفاظت الکترونیک فعالیت کرده‌اند به دلیل تقویت زیرساخت‌ها امکان خدمات‌دهی به مشتریان داخلی را دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مسعود‌شنتیایی تصریح‌کرد: می‌توان گفت سرمایه‌گذاری این واحد‌ها روی زیرساخت‌هایشان در شرایط تحریم نتیجه داده است. تلاش صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرایط کنونی این است که به هر نحو از دانش فنی دنیا عقب نمانیم اما متأسفانه در بخش دولتی از حمایت‌هایی که انتظار داریم برخوردار نشده‌ایم.

وی افزود: قوانین‌ و مقررات در کشور ما به اصطلاح در حمایت از تولید تدوین شده است، زیرا در واقعیت هیچ یک از این قوانین اصالت ندارد و حمایتی از تولید انجام نمی‌شود.

این فعال اقتصادی ادامه‌داد: بیش‌تر تجهیزات مورد نیاز در فناوری اطلاعات در ایران تولید می‌شود و تنها قطعات محدودی که از تکنولوژی‌های بالایی برخوردار است را از کشورهای شرق آسیا مثل سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، تایوان و ژاپن خریداری می‌کنیم. به گفته شنتیایی ۶۰ تا ۷۰ درصد از تجهیزات فناوری اطلاعات مورد نیاز در ایران تولید می‌شود.

‌عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نگاه صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات به درون بیش از بیرون است و اعتماد به نفس این شرکت‌ها و اتکای آنها به داخل روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود و فکر می‌کنم این روحیه را می‌توان تنها پیامد مثبت تحریم‌ها در نظر گرفت.

شنتیایی دیگر اتفاق مثبت این روز‌ها را خروج شرکت‌ها یا افرادی دانست که بی‌حساب ‌و کتاب در صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات ‌و ارتباطات کار می‌کردند و افزود: واردات محصولاتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شده برای این شرکت‌ها و افراد سخت‌تر شده است و راه قاچاق این محصولات هم سخت‌تر به نظر می‌رسد. در شرایط کنونی تولیدکنندگان و فعالان واقعی اقتصاد که خود و زیرساخت‌های صنعت‌شان را برای چنین روزهایی آماده کرده بودند، بهتر کار می‌کنند.