مأموریت دولت‌های عربی به جاسوسان صهیونیست!

مأموریت دولت‌های عربی به جاسوسان صهیونیست! اطلاعاتی که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد شرکت صهیونیستی NSO Group برای هک کردن گوشی‌های هوشمند هزاران نفر در جهان میلیون‌‌ها دلار پول به جیب زده است. به گزارش فارس به نقل از اپرچر، برخی حکومت‌های متحجر حاکم بر کشورهای عربی مانند امارات با پرداخت ۶۵۰ […]

مأموریت دولت‌های عربی به جاسوسان صهیونیست!

اطلاعاتی که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد شرکت صهیونیستی NSO Group برای هک کردن گوشی‌های هوشمند هزاران نفر در جهان میلیون‌‌ها دلار پول به جیب زده است.

به گزارش فارس به نقل از اپرچر، برخی حکومت‌های متحجر حاکم بر کشورهای عربی مانند امارات با پرداخت ۶۵۰ هزار دلار به این شرکت صهیونیستی از آن خواسته‌اند تا گوشی‌های آیفون شهروندان ناراضی خود را هک کنند. این موضوع اولین بار زمانی فاش شد که سرقت اطلاعات گوشی آیفون احمدمنصور، فعال حقوق بشر در امارات توسط یک شرکت امنیتی افشا گردید.

NSO Group برای سرقت اطلاعات آیفون این فرد پیامکی حاوی لینک به یک سایت آلوده را برای وی ارسال کرده بود. با کلیک بر روی لینک یاد شده کاربران بدافزار خطرناکی را بر روی گوشی‌های خود بارگذاری می‌کنند. این بدافزار از یک آسیب‌پذیری که حالا برطرف شده برای نفوذ به آیفون استفاده می‌کند. حفره یاد شده محدود به سیستم عامل آیفون نیست و در سیستم عامل مک و مرورگر اینترنتی سافاری هم وجود دارد.

اسناد تازه‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسیده نشان می‌دهد دولت‌های فاسد عربی و برخی دولت‌های دیگر جهان، صد‌ها هزار دلار به این شرکت پرداخت کرده‌اند تا اطلاعات خصوصی شهروندان خود را به سرقت ببرند. NSO Group پیشنهادات خود برای هک گوشی‌های کاربران را در قالب بسته‌های مختلف برای دولت‌های متقاضی ارسال کرده است.

این شرکت صهیونیستی نه تنها در زمینه هک کردن آیفون تخصص دارد، بلکه قادر به هک کردن انواع گوشی‌های اندرویدی، تلفن‌های همراه مجهز به سیستم عامل سیمبین و غیره است.

دولت‌های مشتری این شرکت ابتدا باید ۵۰۰ هزار دلار هزینه نصب اولیه بدافزار جاسوس ساخت NSO Group را بپردازند. سپس آن‌ها بسته‌های پیشنهادی مختلفی را بسته به نوع وسیله مورد نظر برای هک دریافت می‌کنند. هک کردن ۱۰ گوشی آیفون یا اندرویدی ۶۵۰ هزار دلار هزینه دارد. اما این رقم در مورد ۵ گوشی مجهز به سیستم عامل سیمبین ۳۰۰ هزار دلار و برای هک کردن ۵ گوشی بلک‌بری برابر با ۵۰۰ هزار دلار است.

در صورت افزوده شدن ۲۰ گوشی جدید به این مجموعه شرکت اسرائیلی مذکور ۱۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند. همچنین هزینه سرقت اطلاعات ۲۰ و ۵۰ گوشی جدید به ترتیب ۵۰۰ و ۸۰۰ هزار دلار است. دولت‌های متقاضی برای حفظ عضویت و دریافت خدمات پشتیبانی باید سالانه معادل ۱۷ درصد از کل ارزش قبوض صادره را هم بپردازند.

NSO Group 6 سال قبل تأسیس شده و جزییات چندانی از فعالیت‌های مالی آن در دسترس نیست. مدیریت این شرکت در دست دو نفر از ساکنان رژیم صهیونیستی است. اما مالک اصلی آن مؤسسه‌ای در سانفرانسیسکوی آمریکا موسوم به Francisco Partners است که در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار بخش اعظم سهام شرکت یاد شده را خریداری کرده است.

مشتریان NSO Group بسیار متنوع بوده و در اروپا، خاورمیانه عربی و قاره آمریکا واقع هستند. به عنوان مثال دولت مکزیک برای استفاده از خدمات این شرکت ۱۵ میلیون دلار پرداخته است. مقامات این کشور در توجیه اقدام خود گفته‌اند از ابزار جاسوسی NSO Group برای سرقت اطلاعات گوشی‌های فعالان حقوق بشری و روزنامه نگاران استفاده نکرده‌اند.

بدافزار Pegasus مهم‌ترین ابزار جاسوسی NSO Group است که در هفته‌های اخیر در گوشی‌های یک فعال حقوق بشر اماراتی و یک روزنامه نگار مکزیکی که با فساد دولت در این کشور مبارزه می‌کند، یافت شده است. این بدافزار می‌تواند آیفون و گوشی‌های اندرویدی، سیمبین و بلک‌بری را آلوده کرده و اطلاعاتی مانند فهرست تماس‌ها، داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربران، داده‌های اینترنتی و غیره را سرقت کند. ضبط صدا با میکروفون و تصویر با دوربین گوشی هم از این طریق ممکن است.

 

NSO Group در واکنش به فشار افکار عمومی مدعی شده که این ابزار جاسوسی برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، بچه‌دزد‌ها و تروریست‌ها به دولت‌های مختلف جهان فروخته می‌شود. ولی معلوم نیست اگر این ادعا صحت دارد چرا بدافزار ساخت این شرکت بر روی گوشی‌های مدافعان حقوق بشر یافت می‌شود.