مسافران مریخ انتخاب می‌شوند

  آژانس فضانوردی آمریکا از رکوردشکنی در زمینه ثبت درخواست شرکت در کلاس فضانوردی خبر داد. از میان این افراد مسافران مریخ انتخاب خواهند شد. به گزارش مهر، ناسا اعلام کرد که بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ درخواست برای حداکثر ۱۴ پست در دور بعدی کلاس‌های فضانوردی این آژانس فضانوردی ارایه شده است. این […]

 

آژانس فضانوردی آمریکا از رکوردشکنی در زمینه ثبت درخواست شرکت در کلاس فضانوردی خبر داد. از میان این افراد مسافران مریخ انتخاب خواهند شد.

به گزارش مهر، ناسا اعلام کرد که بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ درخواست برای حداکثر ۱۴ پست در دور بعدی کلاس‌های فضانوردی این آژانس فضانوردی ارایه شده است. این درحالی است که تا پیش از این بیش‌ترین تعداد درخواست‌های ارایه شده مربوط به سال ۱۹۷۸ و ثبت ۸ هزار درخواست بود.

به نظر می‌رسد که با توجه به آغاز دور تازه‌ای از فعالیت‌های اکتشافی در حوزه فضا، شمار علاقه‌مندان به این عرصه برای حضور در مأموریت‌های فضایی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

درخواست‌های جدید برای حضور در کلاس‌های فضانوردی در حد فاصل ۱۴ دسامبر سال گذشته تا ۱۸ فوریه به ناسا ارایه شده است.

چالرلز بولدن مرد همه کاره ناسا در خصوص این تعداد قابل توجه درخواست گفت: البته من از این‌که این شمار قابل توجه برای شرکت در کلاس‌های فضانوردی و انتخاب افراد نهایی جهت سفر به مریخ درخواست داده‌اند ابراز تعجب نمی‌کنم.

وی افزود: در نهایت تنها چند انتخاب شده نهایی که افرادی کامل و مستعد از هر نظر هستند به عنوان نسل بعدی فضانوردان ناسا برای سفر به اعماق فضا و البته مریخ برگزیده خواهند شد.

این درحالی است که رییس ناسا خود در سال ۱۹۸۰ به عنوان یکی از ۱۹ نامزد نهایی برگزیده در یکی از کلاس‌های این آژانس فضانوردی بود و حالا به عنوان مرد همه کاره آن فعالیت دارد.

اکنون ناسا در نظر دارد که در ۱۸ ماه پیش رو تمامی این درخواست‌ها را به دقت مورد بررسی قرارداده و با انجام مصاحبه‌های مختلف با متقاضیان که در مرکز فضایی جانسون واقع در هوستون انجام می‌شود به ۱۴ فرد نهایی برسد.

 

از میان این افراد مسافران آینده مریخ انتخاب خواهند شد.