معاون رگولاتوری:شرکت‌های ارتباطات ثابت ۵ ‌میلیون شماره گرفتند

  آغاز رقابت FCP‌ها با مخابرات صادق عباسی شاهکوه از واگذاری ۵ ‌میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) خبر داد. به گزارش تسنیم، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از واگذاری۵ ‌میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از […]

 

آغاز رقابت FCP‌ها با مخابرات

صادق عباسی شاهکوه از واگذاری ۵ ‌میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) خبر داد.

به گزارش تسنیم، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از واگذاری۵ ‌میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) خبر داد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این موضوع گفت: از میان ۱۰ شرکت دارای پروانه FCP، ۷ شرکت درخواست تخصیص شماره داشتند که ۴ میلیون و ۹۳۱ هزار شماره به‌صورت تخصیص، واگذار شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار شماره دارای قابلیت ارایه خدمات در کل کشور و یک میلیون و ۸۳۱ هزار شماره قابلیت ارایه خدمات به‌صورت استانی را دارا هستند.

معاون رگولاتوری با ابراز این‌که تخصیص شماره پیش‌زمینه ارایه خدمات تلفنی از سوی دارندگان پروانه FCP است، افزود: از ۴ میلیون و ۹۳۱ هزار شماره تخصیص داده شده، با توجه به پایان انجام مراحل مالی، دو میلیون و ۷۳۰ هزار شماره در شبکه مخابراتی کشور تعریف شده است.

او تصریح کرد: ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار شماره نیز به‌صورت رزرو واگذار شده‌اند که در صورت تخصیص، قابلیت ارایه خدمات در سراسر کشور را دارا هستند.

 

عباسی شاهکوه تصریح کرد: با تخصیص کامل حدود ۵ میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه FCP، گام اول برای تسریع در توسعه خدمات تلفن ثابت با هدف به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در کشور برداشته شد.