رگولاتوری: گزارشی از اختلال اینترنت دریافت نکرده‌ایم!

پیگیری اختلال چند روز اخیر اینترنت رگولاتوری: گزارشی از اختلال اینترنت دریافت نکرده‌ایم! با وجود اختلالات بسیار و کندی سرعت در دسترسی به سایت‌های اینترنتی در روزهای اخیر، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: گزارشی در مورد اختلال اینترنت به رگولاتوری نرسیده است. به گزارش مهر، از اوایل هفته جاری، دسترسی به اینترنت برای کاربران […]

پیگیری اختلال چند روز اخیر اینترنت

رگولاتوری: گزارشی از اختلال اینترنت دریافت نکرده‌ایم!

با وجود اختلالات بسیار و کندی سرعت در دسترسی به سایت‌های اینترنتی در روزهای اخیر، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: گزارشی در مورد اختلال اینترنت به رگولاتوری نرسیده است.

به گزارش مهر، از اوایل هفته جاری، دسترسی به اینترنت برای کاربران اپراتور‌‌‌ها و سرویس‌دهنده‌های مختلف، با اختلال و کندی همراه است و بسیاری از کاربران اذعان دارند که با قطع و وصلی و کندی در دریافت سرویس مواجه شده‌اند.

حسین‌فلاح‌جوشقانی، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دلایل بروز این مشکل، اظهار داشت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر اختلال در سرویس اینترنت شرکت‌های اینترنتی به رگولاتوری اعلام نشده است.

وی با بیان این‌که پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد، درمورد عدم رضایت کاربران اینترنت از سرویس دریافتی خود، تأکید کرد: بررسی‌هایی که با انجام یک نظرسنجی انجام شد نشان داد که مردم از سرویس اینترنت خود رضایت نسبی دارند.

معاون رگولاتوری با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت: این نظرسنجی از یک جامعه آماری ۳۰ هزار نفری به صورت تلفنی و در استان‌های مختلف انجام شد و بر مبنای سؤالات متعددی از جمله کیفیت سرویس، تعرفه، پشتیبانی و پاسخگویی اپراتور، کاربران رضایت نسبی خود را از دریافت این سرویس اعلام کردند.

فلاح جوشقانی با بیان این‌که این نظرسنجی برمبنای یک روش علمی و با میزان اطمینان ۹۰ درصد اخذ شد، خاطرنشان کرد: رضایت کاربران از اینترنت مطلق نیست و به‌طور قطع مشکلاتی وجود دارد اما به‌طور کل کاربران از این سرویس، رضایت نسبی دارند.

وی با تأکید براین‌که گزارشی در چندروز اخیر از بروز مشکل در کیفیت سرویس اینترنت دریافت نکردیم، اضافه کرد: نتایج نظرسنجی از کیفیت اینترنت در استان‌های مختلف را برای فصل تابستان، به زودی اعلام می‌کنیم.

 

معاون رگولاتوری یکی از برنامه‌های مدنظر این سازمان را به عنوان نهاد نظارتی در حوزه سرویس‌های ارتباطی، ارزیابی اپراتورهای سرویس دهنده اینترنت و موبایل، برمبنای نظرسنجی‌های عمومی عنوان کرد و افزود: مردم بهترین گزینه برای کیفیت سنجی اینترنت خواهند بود و به‌طور قطع چنان‌چه از سرویس راضی نباشند، نمی‌گویند که راضی هستیم. این نتایج نظرسنجی می‌تواند در ارزیابی اپراتورهای ارتباطی تأثیرگذار باشد.