یک میلیون بارگذاری گوگل ALLO با وجود هشدارهای امنیتی کارشناسان

یک میلیون بارگذاری گوگل ALLO با وجود هشدارهای امنیتی کارشناسان علی‌رغم هشدارهای امنیتی کارشناسان در مورد نقض حریم شخصی کاربران پیام‌رسان موبایلی گوگل‌الو، در عرض یک هفته‌ای که از عرضه رسمی این برنامه می‌گذرد، بیش از یک میلیون نفر آن را بارگذاری کرده‌اند. به گزارش فارس به نقل از تک تایمز، این برنامه دارای هوش […]

یک میلیون بارگذاری گوگل ALLO با وجود هشدارهای امنیتی کارشناسان

علی‌رغم هشدارهای امنیتی کارشناسان در مورد نقض حریم شخصی کاربران پیام‌رسان موبایلی گوگل‌الو، در عرض یک هفته‌ای که از عرضه رسمی این برنامه می‌گذرد، بیش از یک میلیون نفر آن را بارگذاری کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از تک تایمز، این برنامه دارای هوش مصنوعی بالایی است و از طریق بررسی پیام‌های ردوبدل شده کاربران در مورد آن‌‌‌ها اطلاعاتی کسب کرده و بر همین اساس، پیشنهاداتی به‌کاربران ارایه می‌دهد. کارشناسان می‌گویند همین مسأله و عدم پاک شدن سابقه گفت‌و‌گوهای کاربران به‌طور خودکار از سرورهای گوگل‌الو نشان می‌دهد که گپ‌های افراد رمزگذاری نمی‌شود و این اطلاعات ممکن است به دست افراد ثالث بیفتد.

گوگل‌الو به علت سهولت کاربری و امکاناتی که دارد فعلاً مورد توجه قرار گرفته و در روزهای اخیر به یکی از برنامه‌های موبایلی محبوب رایگان مبدل شده است.

گوگل پیش از این برنامه Duo را برای گپ ویدیویی عرضه کرده بود که در عرض ۱۰ روز پنج میلیون بار بارگذاری شد. این برنامه هم در کنار مسنجر فیس‌بوک و پوکمون‌گو در هفته‌های گذشته مورد توجه بوده است.

گوگل‌الو تا بدان حد درمورد حریم شخصی کاربران بی‌توجه است که ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا هم به‌کاربران توصیه کرد که از استفاده از ان خودداری کنند، مگر آن‌که کنترل و نظارت داده‌هایشان توسط گوگل برایشان اهمیتی نداشته باشد.

 

وی در مطلبی طنزآمیز در این مورد نوشت: از امروز برای بارگذاری رایگان در دسترس است: ایمیل گوگل، نقشه‌های گوگل و نظارت گوگل. این الو است. از الو استفاده نکنید.