وزیر ارتباطات خبر داد:تبادل روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک انتخاباتی در فضای مجازی

  محمود واعظی گفت: در ایام انتخابات به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی انتخاباتی مبادله شد. به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به نقش فضای مجازی در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس […]

 

محمود واعظی گفت: در ایام انتخابات به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی انتخاباتی مبادله شد.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به نقش فضای مجازی در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، گفت: علاوه بر اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم، فضای مجازی باعث صرفه‌جویی در کاهش استفاده از کاغذ و نیز سایر امکانات کشور بود.

به گفته وی، بسیاری از گروه‌ها و احزاب در انتخابات این دوره کم‌تر به مسأله تبلیغات سنتی پرداخته‌اند و حتی برخی از کاندیدا‌‌ها تنها از روش جدید در بستر فضای مجازی در تبلیغات استفاده کردند.

واعظی با اشاره به این‌که در روز رأی‌گیری نیز بسیاری از افراد از طریق موبایل خود، لیست نامزد‌‌ها را انتخاب کرده و رأی می‌دادند، اضافه کرد: در این دوره از برگزاری انتخابات، به گفته مسؤولان امنیت بیش‌تری برقرار شد و تخلفات به مراتب کم‌تر از گذشته بود. اگرچه تمام قوانینی که برای رسانه‌های معمولی کشور حاکم بود، در فضای مجازی نیز حاکم شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که فضای مجازی جای درگیری‌های لفظی خیابانی را برای طرفداران کاندیداهای مختلف پر کرد، گفت: اختلافات و اظهارنظرهای مردم نسبت به کاندیداهای خودشان در فضای مجازی صورت گرفت و این موضوع باعث شد کم‌تر شاهد درگیری‌ها و اختلافات علنی باشیم.

واعظی، تمامی این موارد را نیازمند ارایه خدمات با کیفیت عنوان کرد و گفت: فضای مجازی نیازمند جدی کیفیت بالا است و این خدمات ارایه نخواهد شد مگر این‌که برای کیفیت آن توجه مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که تا سال ۲۰۲۰ موضوع اینترنت اشیا در دنیا عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی شده است که در این سال ۵۰ میلیارد شی و انسان به صورت هوشمند به هم متصل شوند و کنترل همه چیز با استفاده از فضای مجازی صورت می‌گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات، با اجرای این طرح در دنیا دیگر بحث ثانیه مطرح است و اختلال ثانیه‌ای، بسیاری از این معادلات را به هم خواهد زد به همین دلیل نیازمند ارایه خدمات با کیفیت در حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی هستیم.

واعظی با بیان این‌که متأسفانه در کشور کم‌تر به شفافیت در ارایه خدمات توجه شده است، اضافه‌کرد: با شفافیت می‌توان شاهد افزایش کیفیت و رقابت در عرصه خدمات به مشتریان بود.

 

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نباید نگاه قیم‌مآبانه نسبت به خدماتی که به مردم می‌دهند، داشته باشند گفت: تمامی بنگاه‌های ارتباطی و اپراتورهای ارتباطی باید نسبت به کیفیت خدماتی که ارایه می‌دهند در فضای مجازی مسؤول باشند و جایزه ملی کیفیت ارتباطات می‌تواند تأثیر مثبتی در ارزیابی این شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد.