۷۵ درصد فعالیت‌های هفته پژوهش امسال معطوف به فناوری است

دبیرستاد ملی هفته پژوهش و فناوری ۷۵ درصد فعالیت‌های هفته پژوهش امسال معطوف به فناوری است گروه دانش – دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، اولویت‌بخشی به فناوری را از رویکردهای جدی برنامه‌های این هفته در سال جاری برشمرد و گفت: ۷۵ درصد فعالیت‌های پیش‌بینی شده در هفته پژوهش ۹۵ به سمت فناوری سوق […]

دبیرستاد ملی هفته پژوهش و فناوری

۷۵ درصد فعالیت‌های هفته پژوهش امسال معطوف به فناوری است

گروه دانش – دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، اولویت‌بخشی به فناوری را از رویکردهای جدی برنامه‌های این هفته در سال جاری برشمرد و گفت: ۷۵ درصد فعالیت‌های پیش‌بینی شده در هفته پژوهش ۹۵ به سمت فناوری سوق پیدا کرده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، دکتر جلال بختیاری در نشست مطبوعاتی اظهارداشت: در هفته پژوهش امسال برای اولین بار با هماهنگی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با پژوهش و فناوری، ترتیبی داده شده تا نیازهای واقعی بخش‌های مختلف در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ارایه شود.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم افزود: در برنامه‌های هفته پژوهش امسال علاوه بر پژوهش‌های داخلی، پژوهش بین‌المللی نیز از سوی شرکت‌ها و دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی عرضه می‌شود که تاکنون ۵۰ دانشگاه خارجی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از اختصاص فضای مستقلی برای سرمایه‌گذاری فناوری، بورس ایده و عقد قراردادهای تجاری در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال به گونه‌ای طراحی شده که سرمایه‌گذار، فناور و فناوری به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و فضای انعقاد قرارداد و رسیدن به تفاهم همکاری به راحتی فراهم باشد.

هفدهمین هفته پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی» از ۲۱ تا ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود.

برنامه‌های استانی این هفته نیز از ۱۴ آذرماه در استان‌های سراسر کشور آغاز می‌شود و تا ۱۸ آذرماه ادامه خواهد داشت.

روزهای هفته پژوهش از ۲۱ تا ۲۷ آذرماه به ترتیب با عنوان‌های «پژوهش، فناوری و مدرسه»، «پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین»، « پژوهش، فناوری و صنعت»، «پژوهش، فناوری؛ اقدام و عمل»، «پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش»، «ایده برتر، سرمایه ملی» و «پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده است.

 

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره‌های تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در سطح ملی، استانی و دانش آموزی، اجرای جشنواره برگزیدگان ایده‌های برتر، برگزاری مراسم تجلیل از خیران و حامیان پژوهش و فناوری و معرفی استان‌های برتر در حوزه پژوهش و فناوری با همکاری وزارت کشور را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پژوهش امسال است.