رگولاتوری به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه فیبرنوری است

رگولاتوری به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه فیبرنوری است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی است تا ضمن کمک به جذب سرمایه‌گذار مناسب برای حوزه فیبرنوری و ایجاد شرایط فعالیت مناسب برای همه اپراتور‌ها توسعه فیبرنوری تحقق یابد. به گزارش تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ساماندهی اپراتور چهارم فیبرنوری […]

رگولاتوری به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه فیبرنوری است

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی است تا ضمن کمک به جذب سرمایه‌گذار مناسب برای حوزه فیبرنوری و ایجاد شرایط فعالیت مناسب برای همه اپراتور‌ها توسعه فیبرنوری تحقق یابد.

به گزارش تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ساماندهی اپراتور چهارم فیبرنوری با نام تجاری ایرانیان‌نت و این‌که آیا می‌توان آینده‌ای برای این اپراتور متصور شد، گفت: توسعه فیبرنوری به خصوص در بخش دسترسی، از جمله پروژه‌های بسیار مهم و حیاتی در حوزه ICT است که با توجه به ماهیت شبکه موضوع پروانه و هزینه‌های بالای ایجاد آن نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد.

رگولاتوری با بیان این‌که به‌طور کلی هدف از اعطای پروانه‌ها بهبود فضای کسب‌وکار، استفاده بهینه و مؤثر از بستر‌ها و زیرساخت‌های موجود، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بهبود شرایط برای رقابت سالم و مؤثر و منصفانه در بازار، بالا بردن کیفیت و سطح ارایه خدمات و دسترسی مردم به خدمات ICT است، گفت: در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تدوین دستورالعمل‌ها و ارایه پیشنهادات جهت صدور پروانه‌های جدید یا تمدید پروانه‌های صادره به کمیسیون و اعمال مصوبات، همواره حمایت از گسترش حضور و مشارکت بخش غیردولتی در توسعه فعالیت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات و نظارت مستمر بر اعمال صحیح آن‌ها را مدنظر قرارداده است.

این موضوع در صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری (FTTX) برای شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان‌نت نیز توسط این سازمان مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است.

رگولاتوری همچنین گفته است که این سازمان یکی از پیش‌شرط‌های لازم برای صدور پروانه FTTX و تعیین دوره انحصار آن را پیشبرد پروژه فیبرنوری کشور تا مرحله‌ای قابل قبول دانسته تا این پروژه گام‌های اساسی را پیموده و بتواند مسیر پیشرفت را طی کند.

با توجه به این‌که اجرای پروژه یاد شده، ملزم صرف زمان بوده و هزینه‌بر است، این سازمان با هدف ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری در سطح کشور و همچنین ارایه خدمات ارزش‌افزوده مربوطه، تا حصول نتیجه و به ثمر رسیدن این پروژه با هماهنگی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به اجرایی شدن آن در چارچوب مقررات کمک خواهد کرد.

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی است تا ضمن کمک به جذب سرمایه‌گذار مناسبی برای این حوزه و ایجاد شرایط فعالیت مناسب برای همه اپراتور‌ها توسعه فیبرنوری تحقق یابد.