سخنگوی رگولاتوری دو میلیون سیمکارت دارای نقص هویتی یک طرفه شد سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: دو میلیون سیمکارت پس از مهلت تعیین شده برای تکمیل اطلاعات صاحبان سیمکارتهایی که هویتشان دارای نقص بوده، یک طرفه شده است. جهانگیر اسدی در گفتوگو با ایرنا ادامه داد: صاحبان سیمکارتهای یکطرفه شده میتوانند […]
سخنگوی رگولاتوری
دو میلیون سیمکارت دارای نقص هویتی یک طرفه شد
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: دو میلیون سیمکارت پس از مهلت تعیین شده برای تکمیل اطلاعات صاحبان سیمکارتهایی که هویتشان دارای نقص بوده، یک طرفه شده است.
جهانگیر اسدی در گفتوگو با ایرنا ادامه داد: صاحبان سیمکارتهای یکطرفه شده میتوانند برای تکمیل اطلاعات هویتی خود در بازه زمانی تعیین شده اقدام کرده و با تکمیل اطلاعات سیمکارت خود را به حالت عادی درآورند.
چهارشنبه ۱۵ دی ماه امسال معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از تمدید مهلت مشترکان تلفن همراه برای تکمیل اطلاعات هویتی سیمکارتهایشان تا پایان دی ماه خبر داد.
سخنگوی سازمان رگولاتوری در باره علت تمدید شدن مهلت تکمیل اطلاعات هویتی گفت: برخی دارندگان چنین سیمکارتهایی به دلیل بروز پارهای مشکلهای حقوقی مانند آنکه باید منتظر انحصار وراثت باشند و یا طولانی شدن مسیر تعیین صاحب اصلی سیمکارت برای انتقال به صاحب جدید، نتوانستهاند در زمان تعیین شده نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند. بنابراین مقرر شد با تمدید مجدد مهلت و رفاه حال این دسته از مشترکان زمان لازم برای طی مسیرهای قانونی در اختیارشان قرار گیرد.
اسدی با تأکید بر این که هدف از این کار ایجاد مشکل برای مشترکان سیمکارتهای تلفن همراه نیست و تنها تلاش میشود وضعیت سیمکارتها در همه اپراتورها مشخص باشد، گفت: انتظار میرود در مهلت تعیین شده همه نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.
وی افزود: تلاش برای سامان دادن به وضعیت هویتی صاحبان سیمکارتهای دارای نقص اطلاعات سبب شد از تعداد ۳۰ میلیون سیمکارت دارای هویت مخدوش در شهریورماه امسال، اکنون به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سیمکارت برسیم که نشانه اثرگذار بودن فعالیتها است.
سخنگوی رگولاتوری یادآور شد: انتظار میرود همه دارندگان سیمکارتهای با نقص هویتی از این مهلت در نظر گرفته نهایت استفاده را کرده و با جدیت نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانههای اپراتورهای اقدام کنند تا دچار قطع خدمات سیمکارت نشوند.
اسدی گفت: روند قطع کردن سیمکارتهایی که هنوز نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نکرده باشند، پس از پایان مهلت مقرر آغاز خواهد شد.
به گفته وی، پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده برای تکمیل اطلاعات دارندگان سیمکارت، مسؤولیت برعهده اپراتورها خواهد بود و آنها باید پاسخگوی رگولاتوری باشند.
سخنگوی رگولاتوری ادامه داد: گرچه امکان دارد نتوانیم همه سیمکارتهای دارای نقص هویتی را در بازه زمانی تعیین شده سامان دهیم، اما این فرایند کمک خواهد کرد تعداد چنین سیمکارتهایی در همه اپراتورها به حداقل ممکن برسد.
به گزارش ایرنا، ۱۳ فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیمکارتهای بدون هویت مشخص راهاندازی شد. مشترکان میتوانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و از شمار سیمکارتهایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال میشود که شمار سیمکارتهای ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.
مشترکان در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از سامانه میتوانند موارد مورد نظر یا پرسشهای خود را به پست الکترونیکی mobilecount@cra.ir ارسال و راهنمایی و پاسخ لازم را دریافت کنند.
جدیدترین گزارش دفتر بررسیهای فنی اقتصادی معاونت برنامهریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان میدهد، تا پایان شهریور ماه امسال ۱۵۰ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۵۱ سیمکارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم قرارداده شده است.
براساس این گزارش تعداد ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۳ سیمکارت از مجموع سیمکارتهای واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بودهاند و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال ۹۸٫۷۲ درصد اعلام شده است.
براساس این گزارش تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریورماه امسال ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۴۸ مشترک هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.