استقبال نسبی از بلندگوی هوشمند اکو

استقبال نسبی از بلندگوی هوشمند اکو بررسی‌های بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی نشان می‌دهد شرکت آمازون بیش از ۱۱ میلیون بلندگوی هوشمند اکو را به فروش رسانده است. به گزارش فارس به نقل از سیاتل‌تایمز، این آمار میزان خرید این بلندگو در ایام تعطیلات و فصل خرید کریسمس را شامل نمی‌شود و پیش‌بینی‌ها از فروش میلیون‌ها […]

استقبال نسبی از بلندگوی هوشمند اکو

بررسی‌های بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی نشان می‌دهد شرکت آمازون بیش از ۱۱ میلیون بلندگوی هوشمند اکو را به فروش رسانده است.

به گزارش فارس به نقل از سیاتل‌تایمز، این آمار میزان خرید این بلندگو در ایام تعطیلات و فصل خرید کریسمس را شامل نمی‌شود و پیش‌بینی‌ها از فروش میلیون‌ها واحد دیگر از بلندگوی یاد شده حکایت دارد.

بلندگوهای یاد شده که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار هستند برای خرید کالا، جستجوی اینترنتی، دریافت سفارشات مختلف، پخش اخبار و اعلام وضعیت آب و هوا و… قابل استفاده هستند.

این بلندگو‌ها مکملی برای نرم‌افزار الکسا محسوب می‌شوند که برای کنترل هوشمند منازل و از جمله کنترل نور لامپ‌ها، خرید لوازم مختلف و حتی صدور دستور پخش موسیقی از یک سایت به‌کار می‌روند. الکسا رقیبی برای دیگر نرم‌افزارهای دستیار صوتی ساخت گوگل، مایکروسافت و اپل محسوب می‌شود.

 

تحلیلگران مورگان استنلی می‌گویند آمار فروش ۱۱ میلیونی مربوط به اواسط سال ۲۰۱۵ تا اول دسامبر سال ۲۰۱۶ است و بخش عمده این بلندگو‌ها در آمریکا به فروش رفته‌اند. بررسی‌ها حاکیست حدود ۴۰۰ هزار واحد از این بلندگو‌ها در آلمان و ۳۰۰ هزار واحد از آنها در انگلیس فروخته شده‌اند. البته بعید به نظر می‌رسد که این آمار برای شرکت آمازون چندان راضی کننده باشد.