پیش‌بینی ‌ای‌بی‌ام از زندگی در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی ‌ای‌بی‌ام از زندگی در سال ۲۰۲۲ شرکت فناوری آمریکایی ‌ای‌بی‌ام اخیراً فهرستی از ۵ نوآوری را منتشر کرده که گفته می‌شود بیش‌ترین تأثیر را بر زندگی ما خواهد گذاشت. به گزارش ایرنا، تمام این پیش‌بینی‌‌ها بر اساس فناوری‌‌ها و تحقیقاتی است که در حال حاضر انجام می‌شوند. ۵ پیش‌بینی شرکت IBM عبارتند از: ۱- […]

پیش‌بینی ‌ای‌بی‌ام از زندگی در سال ۲۰۲۲

شرکت فناوری آمریکایی ‌ای‌بی‌ام اخیراً فهرستی از ۵ نوآوری را منتشر کرده که گفته می‌شود بیش‌ترین تأثیر را بر زندگی ما خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، تمام این پیش‌بینی‌‌ها بر اساس فناوری‌‌ها و تحقیقاتی است که در حال حاضر انجام می‌شوند. ۵ پیش‌بینی شرکت IBM عبارتند از:

۱- با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، سخنان ما دریچه‌ای به سلامت روحمان باز می‌کند

در طول ۵ سال آینده می‌توان بیماری‌هایی مانند پارکینسون را با استفاده از یک نرم‌افزار گوشی هوشمند که از فناوری هوش مصنوعی و پردازش ابری بهره می‌برد، شناسایی کرد. این فناوری قادر است ارتباط بین نحوه سخن گفتن اشخاص و عوارض بیماری‌‌ها را تشخیص دهد.

۲- با استفاده از تجهیزات هوشمند، امکان بهره‌مندی از دید فوق‌العاده فراهم می‌شود

چشمان ما اندام‌های فوق‌العاده‌ای هستند، اما براساس پیش‌بینی IBM تا سال ۲۰۲۲ میلادی دوربین‌های کوچک مجهز به تراشه‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات را پردازش می‌کنند، امکان بهره‌مندی از دید بسیار قوی‌تر را فراهم می‌کنند.

این دوربین‌‌ها علاوه بر نور مریی، امکان مشاهده پرتوهای مایکروویو، میلی‌مترویو و مادون قرمز را نیز در اختیار می‌گذارند.

۳- سیستم‌های ماکروسکوپ امکان درک پیچیدگی زمین را با جزییات نا محدود فراهم می‌کنند.

شرکت IBM پیش‌بینی می‌کند سیستم‌های ماکروسکوپ، مانند میکروسکوپ‌ها، اما با مقیاسی دیگر، تمام اطلاعات پیچیده موجود در سطح زمین را گردآوری می‌کنند تا بتوانیم این اطلاعات را از تمام جنبه‌ها تحلیل کنیم. این فناوری اطلاعات بیش‌تری را از طریق ماهواره‌ها، حسگرهای هوشمند و ایستگاه‌های هواشناسی گردآوری کرده و راهکارهای بهتری را برای سازماندهی و طبقه‌بندی این اطلاعات در اختیار می‌گذارند.

۴- «آزمایشگاه روی تراشه» دنیای پزشکی را متحول می‌کند

فناوری آزمایشگاه روی تراشه، یک بازرس سلامتی است که با استفاده از فناوری نانو سرنخ‌های پنهان در مایعات بدن را شناسایی کرده و امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌‌ها و عوارض را فراهم می‌کند. شرکت IBM پیش‌بینی می‌کند که فناوری در طول ۵ سال آینده در اختیار عموم قرار می‌گیرد و تمام شهروندان با کم‌ترین هزینه و بیش‌ترین دقت می‌توانند بیماری‌‌ها را زودتر از هر زمان دیگری تشخیص دهند.

۵- حسگرهای هوشمند آلودگی‌های محیطی را سریع‌تر از هر زمان دیگری تشخیص می‌دهند

براساس پیش‌بینی IBM تجهیزات هوشمند و فناوری هوش مصنوعی، امکان تشخیص آلودگی‌های محیطی را به‌صورت بلادرنگ فراهم می‌کنند. حسگرهای هوشمندی که در زمین نصب شده یا درون کاوشگر‌ها تعبیه شده‌اند، می‌توانند مواد آلوده‌کننده و تشعشعات را بدون نیاز به نمونه‌گیری و انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه، به صورت بلادرنگ شناسایی کنند.

 

پیش‌بینی وضعیت فناوری در آینده بسیار دشوار است، اما این فناوری‌‌ها که مورد توجه IBM بوده است، در حال حاضر توسط گروه‌های تحقیقاتی مختلف در سراسر جهان تا حد زیادی توسعه یافته‌اند و زمینه ظهور آنها فراهم شده است.