بازرسی دانشگاه آزاد از ۱۰۵۷ جلسه بازگشایی پاکتها مناقصات و مزایدات رییس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در طی ۳ سال و نیم گذشته به جهت لزوم قانونمندی و قانونگذاری در دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از تخلفات و سوءاستفادههای احتمالی، مراکز نظارتی دانشگاه تقویت شد، گفت: بر […]
بازرسی دانشگاه آزاد از ۱۰۵۷ جلسه بازگشایی پاکتها مناقصات و مزایدات
رییس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در طی ۳ سال و نیم گذشته به جهت لزوم قانونمندی و قانونگذاری در دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از تخلفات و سوءاستفادههای احتمالی، مراکز نظارتی دانشگاه تقویت شد، گفت: بر این اساس اداره کل بازرسی دانشگاه با تجمیع در اداره کل حسابرسی به مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات ارتقا یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، صفریان با بیان این مطلب اظهار کرد: مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جلسات مختلف کمیسیونها، شوراها، کمیتهها و کارگروهها و انجام بازرسی و حسابرسی از واحدها و مراکز دانشگاهی ضمن آسیبشناسی مشکلات از بروز تخلفات پیشگیری کرده و سعی در سالمسازی محیط دانشگاه آزاد اسلامی دارد.
وی با اشاره به تشکیل بخشهای فنی، عمرانی و مالی در این مرکز، فعال کردن اداره بررسی استعلامات رؤسا و معاونان واحدها و مراکز، تعامل و هماهنگی با سایر مراکز نظارتی در اعزام تیمهای تلفیقی و اقدامات زیرساختی در مرکز بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این اقدامات موجب شد پس از بازرسی از ۲۷۳ واحد و مرکز و حسابرسی از ۲۶۹ واحد و مرکز، بیش از ۲۰۰ پرونده تخلفاتی به دفتر حقوقی و کمیتههای انتظامی و انضباطی و ۱۷۸ پرونده تخلفاتی به شورای داوری دانشگاه ارجاع داده شود.
صفریان افزود: کشف سوءاستفادههای مالی، به خصوص در مبحث شهریه نیز منجر به استرداد بیش از ۴۰ میلیارد ریال به حسابهای واحدها و مراکز دانشگاهی شد و حضور نمایندگان این مرکز در ۱۰۵۷ جلسه بازگشایی پاکتهای مناقصات و مزایدات و کمیسیونهای معاملات نیز بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال را به صرفه و صلاح دانشگاه مدیریت کرد.
رییس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر فعالیتهای این مرکز در طی ۳ سال و نیم گذشته، گفت: کشف باندهای جعل و کلاهبرداری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه، حذف بینظمیهای آموزشی صورت گرفته، ارجاع دفاتر و آموزشگاههایی که اقدام به اخاذی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه میکردند و وعده تحصیل بدون حضور در محل واحدها را تبلیغ میکردند به مراجع قضایی و انتظامی، تدوین بانک اطلاعات دانشگاهیان جهت پاسخگویی و استفاده در استعلامات واصله و ممانعت از انتصاب افرادی که دارای پروندههای تخلفاتی و انضباطی هستند از دیگر فعالیتهای این مرکز است.
صفریان خاطرنشان کرد: در کنار بسیاری از اقدامات اصلاحی و بازدارنده، رسیدگی و پاسخگویی به تعداد بیش از ۳۶ هزار فقره شکواییه، درخواست و اطلاعیه واصله از دانشجویان، اعضای هیأت علمی، مدرسان، پیمانکاران، کارکنان و ایجاد سیستم FAQ در سامانه اینترنتی این مرکز به منظور راهنمایی اربابرجوع، راهاندازی سیستم اتوماسیون اداری، راهاندازی سایت به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با دانشگاهیان، الکترونیکی کردن بیش از ۱۵۰ هزار صفحه مدارک و مستندات پروندهها برای بسیاری از امورات ارجاعی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران دانشگاهی، سازمانها و نهادهای غیردانشگاهی در کنار دیگر فعالیتهای این مرکز انجام شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.