حمایت معاونت علمی از برنامه‌های کالاهای دانش‌بنیان در رسانه ملی

حمایت معاونت علمی از برنامه‌های کالاهای دانش‌بنیان در رسانه ملی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر طبق همکاری میان معاونت علمی و فناوری و رسانه ملی از فعالیت‌های تبلیغی تلویزیون در حوزه تولیدات دانش‌بنیان و فناور حمایت همه جانبه تحت عنوان اضافه پخش تشویقی صورت می‌گیرد. پرویز کر‌می، مشاور معاون علمی و […]

حمایت معاونت علمی از برنامه‌های کالاهای دانش‌بنیان در رسانه ملی

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر طبق همکاری میان معاونت علمی و فناوری و رسانه ملی از فعالیت‌های تبلیغی تلویزیون در حوزه تولیدات دانش‌بنیان و فناور حمایت همه جانبه تحت عنوان اضافه پخش تشویقی صورت می‌گیرد.

پرویز کر‌می، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت رسانه‌ها از فعالان محصولات دانش‌بنیان اظهار داشت: حمایت از محصولات دانش‌بنیان، اختراعات ثبت شده و خدمات کالاهای فناور و کار‌آفرینان برتر در رسانه‌ها و صدا و سیما تسهیلات خوبی به آنها پرداخت می‌شود تا فرهنگ کارآ‌فرینی و تبدیل علم به ثروت با سرعت در کشور انجام بشود.

وی بیان کرد: باید از فعالان زیست‌بوم کار‌آفرینی و فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان حمایت همه جانبه صورت گیرد تا این افراد بتوانند محصو‌لاتی قابل رقابت و فناور در کشور تولید کنند.

کرمی عنوان کرد: صاحبان ایده‌های کاربردی و مورد نیاز کشور از حمایت‌های سازمان‌های ذی‌ربط استفاده می‌کنند که در این بین نقش صدا و سیما در ترویج کالاهای دانش‌بنیان بسیار پر‌رنگ است.

وی تأکید کرد: برنامه‌های تلویزیون که در خصوص محصولات دانش‌بنیان استفاده می‌شود اضافه پخش ۲۰۰درصدی دریافت می‌کنند و همچنین اختراع‌های ثبت شده و کارآفر‌ینان برتر هر کدام ۳۰ درصد اضافه پخش تشویقی از معاونت علمی و فناوری دریافت می‌کنند.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری با همکاری رسانه ملی کالاهای فناور و تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان را تبلیغ و بر اساس این همکاری اضافه پخش تشویقی دریافت می‌کنند.

ثروت آفرینی ۴.۵ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان واحد قزوین

در ادامه مراسم مرتضی‌موسی‌خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران گفت: امسال به نام «اقتصاد مقاومتی‌-‌اشتغال و تولید» مزین شده است و من امیدوارم در سال جاری گام‌های مؤثری در زمینه تجاری‌سازی محصولات و توسعه اشتغال برداشته شود.

رییس دانشگاه آزاد قزوین عنوان کرد: در سال گذشته از سوی ۴۶ شرکت مستقر در این مرکز رشد درآمدی بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان کسب شده است.

 

وی گفت: من امیدوارم میزان درآمد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این واحد در سال جاری به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یابد.