پیگیری شکایت شرکت‌های ICT از مناقصات دولتی توسط سازمان «نصر»

در هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات استان‌ها صورت می‌پذیرد پیگیری شکایت شرکت‌های ICT از مناقصات دولتی توسط سازمان «نصر» شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانند شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را به «هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات» اعلام کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی […]

در هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات استان‌ها صورت می‌پذیرد

پیگیری شکایت شرکت‌های ICT از مناقصات دولتی توسط سازمان «نصر»

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانند شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را به «هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات» اعلام کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، اصغررضانژاد، دبیر سازمان با اعلام این خبر و با اشاره به فعالیت هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: قانون اساسنامه این هیأت به عنوان یک هیأت فرا وزارتخانه‌ای در راستای اجرای اصل ۱۲۳قانون اساسی جمهوری اسلامی، با عنوان لایحه در سال ۱۳۸۸به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و با تأیید شورای نگهبان ابلاغ شده است.

رضانژاد در این رابطه ادامه داد: این هیأت، مسؤولیت رسیدگی به شکایات و اختلافات موجود در برگزاری مناقصات دولتی را برعهده دارد. شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مانند سایر بخش‌های صنعت و اقتصاد می‌توانند شکایات خود در زمینه برگزاری مناقصات دولتی را به این هیأت برای رسیدگی و پیگیری اعلام کنند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در خصوص موضوع فعالیت این هیأت توضیح داد: هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات به منظور رسیدگی به دعاوی میان مناقصه‌گر و مناقصه‌گزار مربوط به اجرا نشدن هر یک از مواد قانون برگزاری مناقصات، در مرکز کشور و هر یک از استان‌ها تشکیل می‌شود.

رضانژاد با اشاره به ترکیب اعضای هیأت مرکزی برای رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: اعضای هیأت مرکزی برای رسیدگی به مناقصاتی که توسط دستگاه ملی برگزار می‌شود شامل معاون ذی‌ربط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نماینده وزیر یا رییس سازمان ذی‌ربط در سطح معاون، معاون هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌داری کل، معاون حقوقی رییس‌جمهور، یک نفر قاضی مجرب با معرفی رییس قوه قضاییه و نماینده تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه است و دبیرخانه هیأت مرکزی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.

او در خصوص ترکیب اعضای هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات در هر یک از استان‌ها گفت: اعضای هیأت در هر یک از استان‌ها برای رسیدگی به مناقصاتی که در دستگاه‌های اجرایی استانی برگزار می‌شود، شامل استاندار یا یکی از معاونان ذی‌ربط، رییس دستگاه مناقصه‌گزار، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، رییس تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه، یک نفر قاضی به انتخاب رییس قوه قضاییه است و دبیرخانه هیأت استان در استانداری تشکیل می‌شود.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به حضور نماینده سازمان در هیأت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: با توجه به حضور نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ترکیب این هیأت، اعضای سازمان می‌توانند مراتب اعتراض و شکایات خود را طی مکاتبه‌ای با سازمان اعلام کنند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به مهلت مقرر طرح شکایات در این هیأت گفت: مطابق قانون اساس نامه، مراجعه به هیأت منوط به این است که مناقصه‌گر ابتدا در قالب ماده (۲۵) قانون برگزاری مناقصات، اعتراض مکتوب خود را به بالا‌ترین مقام دستگاه مناقصه‌گزار تسلیم کرده باشد و پس از رسیدگی و دریافت جوابیه کماکان به اعتراض خود باقی باشد یا این‌که به رغم انقضای مهلت پانزده روز کاری برای پاسخگویی دستگاه، پاسخی دریافت نکرده باشد.

 

رضانژاد ادامه داد: معترض ۱۰ روز کاری از زمان دریافت جوابیه یا از زمان انقضای مهلت ۱۵ روزه و عدم دریافت جوابیه، برای مراجعه به هیأت مهلت دارد.