۲۰۱۷؛ سال هجوم بدافزارهای تازه

۲۰۱۷؛ سال هجوم بدافزارهای تازه کارشناسان مؤسسه امنیتی «مک‌آفی» می‌گویند در صورتی که روندهای دو سال اخیر ادامه پیدا کند، سال ۲۰۱۷ سال هجوم بدافزارهای تازه و افزایش خطرات امنیتی در فضای مجازی خواهد بود. به گزارش فارس، «مک‌آفی» می‌گوید در ۹ ماه پایانی سال ۲۰۱۶ شاهد سیر صعودی طراحی و انتشار بدافزار بودیم و […]

۲۰۱۷؛ سال هجوم بدافزارهای تازه

کارشناسان مؤسسه امنیتی «مک‌آفی» می‌گویند در صورتی که روندهای دو سال اخیر ادامه پیدا کند، سال ۲۰۱۷ سال هجوم بدافزارهای تازه و افزایش خطرات امنیتی در فضای مجازی خواهد بود.

به گزارش فارس، «مک‌آفی» می‌گوید در ۹ ماه پایانی سال ۲۰۱۶ شاهد سیر صعودی طراحی و انتشار بدافزار بودیم و به نظر می‌رسد این روند در سال ۲۰۱۷ هم ادامه می‌یابد.

گزارش تازه «مک‌آفی» که به بررسی تحولات بدافزاری از سال ۲۰۱۵ به این سو پرداخته از تداوم رشد تولید بدافزار در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۷ حکایت دارد و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که تا تابستان امسال باز هم این روند ادامه یابد.

تعداد نمونه‌های بدافزاری مشاهده شده و شناسایی شده توسط «مک‌آفی» از ۴۰۰ میلیون مورد در اواسط سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۰۰ میلیون مورد در انتهای سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

از سوی دیگر تعداد نمونه‌های بدافزاری از کم‌تر از ۴ میلیون مورد در ابتدای سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱۴ میلیون مورد در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. این شرکت از افزایش سریع آگهی افزارهای مزاحم به خصوص در میان رایانه‌های مک خبر داده و از تداوم عمومی این روند خبر داده است. همچنین میزان شیوع باج‌افزار‌ها نیز از ۳ میلیون نمونه در سال ۲۰۱۵ به ۹ میلیون نمونه در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.