افتتاح پروژه‌های فاوا در خراسان‌جنوبی

با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت افتتاح پروژه‌های فاوا در خراسان‌جنوبی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت تدبیر و امید، دو هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی هزینه شد. محمود واعظی در حاشیه آیین افتتاح مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور و ساختمان اداری و فنی اداره […]

با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت

افتتاح پروژه‌های فاوا در خراسان‌جنوبی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت تدبیر و امید، دو هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی هزینه شد.

محمود واعظی در حاشیه آیین افتتاح مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور و ساختمان اداری و فنی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: در دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری نگاه ویژه‌ای به این استان شده است.

وی اظهار کرد: در این سفر ۳۶۹ روستای خراسان‌جنوبی به اینترنت متصل می‌شوند که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این رقم به ۷۰۰ تا ۸۰۰ روستا برسد.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون، پهنای باند خراسان‌جنوبی حدود ۱۸ برابر، شبکه انتقال ۴٫۵ برابر و تعداد مشترکین اینترنت آن به ۹ برابر افزایش یافته است.

واعظی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود هزار و ۱۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهرستان‌های این استان اجرا شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز برای پروژه‌های خراسان‌جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این سفر ۱۹ شهر خراسان‌جنوبی به نسل سوم تلفن همراه مجهز می‌شوند و تا پایان دولت تدبیر و امید تمام ۲۸ شهر استان به این امکان مجهز خواهند شد.

وی همچنین از مجهز شدن ۱۱ شهر استان در این سفر به نسل چهارم اینترنت خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان دولت ۸ شهر دیگر خراسان‌جنوبی نیز به امکانات مجهز شوند.

وی گفت: مرکز کنترل فرکانس این استان در گذشته توسط خراسان‌رضوی کنترل می‌شد که هم‌اکنون مستقل شده و تجهیزات آن نیز نصب شده است.

واعظی ادامه داد: تا ۲ هفته آینده دو مرکز تبادل داده در استان‌های اصفهان و خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین شبکه پهنای باند کشور نسبت به گذشته ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

در این مراسم با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲ پروژه شامل ساختمان اداری و فنی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی و مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور به بهره‌برداری رسید.

 

ساختمان این اداره کل در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۰مترمربع با زیربنای ۴ هزار و ۲۷۰ متر مربع در ۸ طبقه ساخته شده است.