آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه‌های علمی با ایتالیا

وزیر علوم خبر داد آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه‌های علمی با ایتالیا وزیر علوم از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در تمام زمینه‌های علمی با کشور ایتالیا اعلام کرد. به گزارش مهر، فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران–‌ایتالیا که در دانشگاه شهید بهشتی […]

وزیر علوم خبر داد

آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه‌های علمی با ایتالیا

وزیر علوم از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در تمام زمینه‌های علمی با کشور ایتالیا اعلام کرد.

به گزارش مهر، فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران–‌ایتالیا که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یادداشت همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا از شهریور ماه سال ۹۴ امضای شد، کمیته‌های علمی مشترک دو کشور تشکیل شد و ارتباطات دانشگاهی ایران و ایتالیا برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری پشتوانه این نشست است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد که در تمامی زمینه‌ها با کشور ایتالیا همکاری کند.

فرهادی با این‌که ما در منطقه مستحکم‌ترین نظام آموزش عالی را پایه ریزی کردیم، در چند محور نیازمند کسب تجربه از دیگر کشور‌ها هستیم که می‌توان به ارتباط صنعت و دانشگاه، تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی، ایجاد اشتغال بر مبنای دانش اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نباید مانعی بین دانشمندان و فناوران کشور‌ها وجود داشته باشد و ما امیدواریم همکاری‌های ما با کشور ایتالیا به همکاری‌های پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های حمایتی و همکاری‌های بنگاه با بنگاه دو کشور توسعه یابد.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: نشست بعدی در کشور ایتالیا خواهد بود.

در ادامه «والریافدیلی» وزیر آموزش دانشگاهی و پژوهشی ایتالیا گفت: در حال حاضر ۱۱۲ قرارداد همکاری بین دانشگاه‌های ایرانی و ایتالیایی فعال است و ما امیدواریم که این فعالیت‌ها افزایش یابد.

وی به ارتباط دانشگاهی ایتالیا با برخی از دانشگاه‌های ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۲۰۱۴، تفاهمنامه‌ای بین رییس دانشگاه تهران و یکی از دانشگاه‌های ایتالیا در زمینه دکترای زبان‌های قدیم امضا شد.

وزیر آموزش دانشگاهی و پژوهشی ایتالیا در ادامه از آمادگی کشور ایتالیا برای ارایه بورس به دانشجویان ایرانی خبر داد و ادامه داد: من از دکتر فرهادی وزیر علوم ایران شنیدم که ۲۰۳۵ پروژه بین ایران و نهادهای علمی سایر کشور‌ها وجود دارد که ما امیدواریم همکاری‌های خود را با ایران افزایش دهیم.

 

در پایان نیز یک بیانیه مشترک برای تأکید بر فعالیت‌های علمی ایران و ایتالیا بین وزیر علوم ایران و وزیر آموزش ایتالیا به امضا رسید.