حمایت «صحا» از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی

با هدف انتقال فناوری صورت می‌گیرد حمایت «صحا» از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از آمادگی صحا جهت حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی با هدف انتقال فناوری به کشور خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی صحا، علی […]

با هدف انتقال فناوری صورت می‌گیرد

حمایت «صحا» از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از آمادگی صحا جهت حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی با هدف انتقال فناوری به کشور خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی صحا، علی وحدت در بخش استراتژی‌های نوآوری، سیاست‌های استارت‌آپ و بین‌المللی‌سازی نشست فناوری ایران-ایتالیا ضمن معرفی خدمات و تسهیلات صحا از حمایت ١٨٠٠ پروژه حوزه صنایع الکترونیک توسط صندوق از ابتدای فعالیت تا پایان سال ٢٠١٦ میلادی خبر داد.

وی تأکید کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) علاقه‌مند است که از طریق ارایه خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های ایرانی که قصد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های ایتالیایی با هدف انتقال فناوری دارند، کمک کند.

مدیرعامل صحا خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت قابل توجهی از منابع انسانی تحصیل‌کرده و متخصص، زیرساخت‌های مناسب دارد که معتقدیم پتانسیل خوبی جهت توسعه صنعت ICT و انرژی‌های نو نظیر انرژی خورشیدی است که این موضوع اولویت‌های صحا نیز به شمار می‌رود.

براساس این گزارش، نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا در راستای عملیاتی کردن برنامه بین‌المللی‌سازی پژوهش و فناوری و اتصال علمی، فنی و تجاری میان بخش پژوهش و کسب و کار ایران با ایتالیا صبح چهارشنبه، ۳۰ فروردین ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست مشترک علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مشترک، مذاکرات رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با طرف‌های ایتالیایی برگزار و همچنین زمینه انتقال تجربیات در حوزه‌های نوآوری و تکنولوژی میان دو کشور بررسی شد.

همچنین در این نشست، ١١٩ نفر به همراه وزیر آموزش، علوم و تحقیقات ایتالیا حضور داشتند که شامل ٢٧ دپارتمان دانشگاهی، ٢٥ شرکت، ١٣ مرکز تحقیقات ملی و ٥ مرکز تحقیقات از سایر نهادهای ایتالیا بودند. ١٥٤ شرکت‌کننده از سوی ایران نیز حضور داشتند که شامل ١٢٧ شرکت دانش‌بنیان و شرکت بزرگ، ١٤ دانشگاه، ٧ پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و ٤ سازمان و ٢ آزمایشگاه می‌شود.

 

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با هدف حمایت از شرکت‌های حوزه صنایع الکترونیک در ایجاد ارتباط با شرکت‌های خارجی در راستای تقویت توان داخلی در بخش‌های مختلف الکترونیک در این نشست حضور داشت.