ایران در جایگاه ۱۰۳ ضریب نفوذ اینترنت

ایران در جایگاه ۱۰۳ ضریب نفوذ اینترنت به گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) ایران رتبه ۱۰۳ جهان را در میان کشورهای جهان در زمینه سطح دسترسی به اینترنت دارد. شرکت مخابرات ایران با اعلام این خبر گفته است، اتحادیه بین‌المللی مخابرات در جدید‌ترین گزارش خود سطح دسترسی به اینترنت را با توجه به جمعیت کشورهای […]

ایران در جایگاه ۱۰۳ ضریب نفوذ اینترنت

به گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) ایران رتبه ۱۰۳ جهان را در میان کشورهای جهان در زمینه سطح دسترسی به اینترنت دارد.

شرکت مخابرات ایران با اعلام این خبر گفته است، اتحادیه بین‌المللی مخابرات در جدید‌ترین گزارش خود سطح دسترسی به اینترنت را با توجه به جمعیت کشورهای مختلف جهان به این صورت اعلام کرد که کشور ایسلند در میان کشورهای جهان، بیش‌ترین سطح دسترسی به اینترنت را دارد و ۹۸٫۲ درصد از جمعیت این کشور از اینترنت استفاده می‌کنند.

به گزارش سینا‌پرس، در رتبه‌های بعدی به ترتیب، کشورهای لوکزامبورگ با ۹۷٫۳۳ درصد، آندورا با ۹۶٫۹۱ درصد و نروژ با ۹۶٫۸۱ درصد قرار دارند.بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، در ایران بیش از ۳۴ میلیون نفر از مردم به اینترنت دسترسی دارند و کشورمان با ۴۴٫۰۸ درصد ضریب نفوذ سطح دسترسی، در رتبه ۱۰۳ جهان قرار می‌گیرد.

طبق این گزارش ۸۰ درصد از مردم اروپا، ۶۵ درصد از مردم آمریکای‌شمالی، ۶۰ درصد از مردم آمریکای‌جنوبی، ۴۲ درصد مردم آسیا و ۲۵ درصد مردم آفریقا به اینترنت دسترسی دارند.

داده‌های آماری نشان می‌دهند که دسترسی به اینترنت در کشورهای کوچک پیشرفته کم جمعیت، به مراتب بیش‌تر از کشورهای بزرگ است و در آفریقا، اریتره و سومالی و نیجریه تنها کشورهای متصل به اینترنت هستند.

براساس گزارش‌های موجود، کیفیت اینترنت در دولت یازدهم بهبود قابل توجهی داشته است به‌طوریکه در حال حاضر، اینترنت دریافتی از شرکت زیرساخت، کم‌تر از هر زمان دیگر در ۱۰ سال گذشته با قطعی و اختلال روبه‌رو است.

به گفته کارشناسان، در دولت یازدهم، در حوزه‌ اینترنت چندین کار مهم و اساسی صورت گرفته است که از آن جمله افزایش چشمگیر ضریب دسترسی و کیفیت اینترنتی است که شرکت‌های دارنده‌ پروانه از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می‌کنند.

از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به افزایش قابل توجه پهنای باند اشاره کرد تا جایی که دیگر نیازی نیست که صاحبان پروانه اینترنتی برای داشتن پهنای باند اینترنت مورد نیاز خود، ماه‌ها در صف انتظار باقی بمانند.

 

در حال حاضر با سیاست‌های توسعه‌ای فعلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم برای رفع محدودیت‌های قدیمی و همچنین رشد تقاضا در بازار اینترنت، پهنای باند اختصاص‌یافته به هر کاربر در ۴ سال گذشته نزدیک به ۵ برابر شده است.