جزییات تغییرات نسخه جدید ویندوز ۱۰

جزییات تغییرات نسخه جدید ویندوز ۱۰ مایکروسافت پیش نمایشی از نسخه تازه ویندوز ۱۰ را عرضه کرده که دارای امکانات جدید است و نسخه‌ای به روزشده از مرورگر اینترنتی Edge هم به آن اضافه شده است. به گزارش مهر به نقل از ونچربیت، این نسخه که برای رایانه‌های شخصی عرضه شده، ششمین به روزرسانی ویندوز […]

جزییات تغییرات نسخه جدید ویندوز ۱۰

مایکروسافت پیش نمایشی از نسخه تازه ویندوز ۱۰ را عرضه کرده که دارای امکانات جدید است و نسخه‌ای به روزشده از مرورگر اینترنتی Edge هم به آن اضافه شده است.

به گزارش مهر به نقل از ونچربیت، این نسخه که برای رایانه‌های شخصی عرضه شده، ششمین به روزرسانی ویندوز ۱۰ از زمان عرضه اولیه تا به حال محسوب می‌شود.از میان این به روزرسانی‌ها ۳ مورد اساسی بوده‌اند.

در نسخه به روز شده مرورگر اینترنتی Edge علامت زدن محتوای تمامی صفحات وب و فایل‌های پی‌دی‌اف موجود در آنها ممکن شده است. سازگار شدن رابط کاربری Share با تم‌های مرورگر Edge و برخی به روزرسانی‌های امنیتی از جمله این به روزرسانی‌هاست.

ویندوز شل یا پوسته ویندوز هم به روز شده تا تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا با دقت بیش‌تری نمایش داده شوند. دکمه‌های مربوط به اطلاع‌رسانی یا Notification هم به روزشده‌اند تا هم دسترسی به آنها ساده‌تر شود و هم باز کردن هر گروه از Notification‌ها در Action Center ساده‌تر شود.

پنل شکلک‌ها یا emoji panel هم به روزشده و با نوشتن عنوان هر شکلک با صفحه کلید می‌توان تصویر معادل آن شکلک را مشاهده کرد. به عبارت دیگر برای هر یک از شکلک‌ها یک عنوان یونیکد در نظر گرفته شده است. افزایش دقت صفحه کلید تایپ با ویندوز ۱۰ را هم ساده تر از گذشته کرده است.

بخش کنترل عملکرد پردازنده گرافیکی در Task Manager هم به روز شده تا جزییات بیش‌تری در مورد میزان مصرف حافظه پردازنده مذکور و شیوه مصرف آن نمایش داده شود. زمان عرضه نسخه نهایی این به روزرسانی‌ها اعلام نشده است.