معاون وزیر ارتباطات خبر داد:توسعه فن‌آوری اطلاعات در روستا‌ها با ورود نسل چهارم ارتباطات

  مرتضی براری، با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای توسعه کاربردی فن‌آوری اطلاعات در استان‌های کشور، گفت: آخرین نسل فن‌آوری LTE (نسل چهارم ارتباطات) را به روستا‌ها بردیم. معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گو با مهر، در مورد توسعه فن‌آوری اطلاعات در استان‌های کشور و کاهش شکاف دیجیتالی در کشور اظهار داشت: […]

 

مرتضی براری، با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای توسعه کاربردی فن‌آوری اطلاعات در استان‌های کشور، گفت: آخرین نسل فن‌آوری LTE (نسل چهارم ارتباطات) را به روستا‌ها بردیم.

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گو با مهر، در مورد توسعه فن‌آوری اطلاعات در استان‌های کشور و کاهش شکاف دیجیتالی در کشور اظهار داشت: طی دو سال گذشته در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌های کشور، اقدامات زیادی صورت گرفته است. به نحوی که در این بازه زمانی، ظرفیت‌های شبکه ارتباطی کشور در استان‌ها، دو تا ۳ برابر رشد کرده است و حتی شاهد هستیم که این ظرفیت در دروازه ورودی برخی استان‌ها تا ۱۰ برابر افزایش داشته است.

معاون امور دولت و استان‌های وزیر ارتباطات ادامه داد: هم اکنون در بیش از ۲۰ استان کشور، مرکز داده (دیتاسنتر) راه‌اندازی شده است و عملیاتی شدن این مرکز در تمامی استان‌ها در دستور کار قرار دارد که این اقدام با هدف توسعه فن‌آوری اطلاعات در کشور، صورت گرفته است.

براری با اشاره به راه‌اندازی شبکه باندپهن موبایل در اکثر شهرهای بزرگ کشور، این اقدام را توسعه عدالت دیجیتالی عنوان کرد و گفت: علاوه بر توسعه نسل ۳ و ۴ موبایل در استان‌های کشور، در حال تکمیل شبکه دسترسی باندپهن ثابت (شبکه اینترنت پرسرعت ثابت) در استان‌ها هستیم که در سال ۹۵ با آغاز فعالیت اپراتورهای جدید ارتباطات ثابت (FCP) ، توسعه شبکه باند وسیع در استان‌ها عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه شبکه باندپهن اینترنت در روستا‌ها خبر داد و تأکید کرد: آخرین نسل فن‌آوری LTE (نسل چهارم ارتباطات ثابت) را با هدف دسترسی روستاییان به شبکه دسترسی پرسرعت اینترنت، به روستا‌ها برده‌ایم و در برنامه داریم که ۲۵ هزار روستا تا ۳ ماهه اول امسال، به این فن‌آوری تجهیز شوند.

وی مهم‌ترین دغدغه فعلی در استان‌های کشور را استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی در راستای خلق ثروت عنوان کرد و گفت: هم اکنون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به خوبی انجام گرفته است اما آن‌چه که مهم است این است که باید این زیرساخت‌های ارتباطی در جهت افزایش رفاه، بهره‌وری، توسعه اشتغال و کسب و کار و رونق اقتصادی به‌کار گرفته شود.

 

براری خلق ثروت از زیرساخت‌های ارتباطی را لازمه کاهش شکاف دیجیتالی در استان‌ها برشمرد و گفت: باید با توسعه خدمات ارتباطی، نسل سوم و چهارم موبایل به عنوان پنجره واحد دریافت خدمات در استان‌ها، به‌کار گرفته شود.