رییس سازمان «نصر» جایگزین رییس سازمان IT در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد

رییس سازمان «نصر» جایگزین رییس سازمان IT در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد با تصویب هیأت وزیران و به پیشنهاد وزیر ارتباطات، ناصرعلی‌سعادت به عنوان عضو صاحبنظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انتخاب شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت ارتباطات، با این حکم، ناصرعلی‌سعادت که رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است به عنوان […]

رییس سازمان «نصر» جایگزین رییس سازمان IT در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد

با تصویب هیأت وزیران و به پیشنهاد وزیر ارتباطات، ناصرعلی‌سعادت به عنوان عضو صاحبنظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انتخاب شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت ارتباطات، با این حکم، ناصرعلی‌سعادت که رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است به عنوان عضو صاحبنظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جایگزین نصرا…جهانگرد (معاون وزیر ارتباطات) شده است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نهاد مستقلی است که وظیفه سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق‌مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم) نیز از دیگر وظایف آن است.

در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طبق ماده ۶ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ترتیب رییس و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محسوب می‌شوند و نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و ۵ نفر از صاحب نظرات امور اقتصادی، ارتباطات و یا فناوری اطلاعات و پست نیز دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند که برای مدت ۴ سال به این سمت منصوب می‌شوند.

دبیرخانه این کمیسیون نیز در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد و مسؤولیت ابلاغ مصوبات، تعیین دستور کار جلسات؛ برقراری ارتباط با دستگاه‌ها، مؤسسات و نهادها، تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی و دعوت از سایر کسانی که لازم است در جلسات کمیسیون حاضر شوند را برعهده دارد. همچنین، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون، مسؤولیت نظارت بر اجرای درست مصوبات و تهیه گزارش از بازخورد مصوبات و ارایه آن به کمیسیون را عهده‌دار است.

 

در همین حال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز اعلام کرد که سرانجام با پیگیری‌های مصرانه و تلاش‌های پی در پی رییس این سازمان، خواسته دیرینه صنف برای حضور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات جامه عمل پوشید و ناصرعلی‌سعادت با پیشنهاد محمدجوادآذری‌جهرمی به عنوان عضو صاحبنظر این کمیسیون انتخاب شد تا صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات بتواند در عالی‌‌ترین کمیسیون سیاست‌گذاری در حوزه فاوا نقش‌آفرین باشد.