با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شد شرایط جدید اعطای پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات صدور و واگذاری پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی را تصویب کرد. به گزارش مهر، اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، در جلسه شماره […]
با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شد
شرایط جدید اعطای پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات صدور و واگذاری پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی را تصویب کرد.
به گزارش مهر، اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، در جلسه شماره ۲۶۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و به استناد تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و نیز بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، به تصویب رسید.
در این راستا شرایط تأسیس، راهاندازی و بهرهبرداری از دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در ۱۰ ماده و ۲ تبصره تصویب شد که از تاریخ ابلاغ، لازمالاجرا خواهد بود.
مدت اعتبار این مجوز ۵ سال در نظر گرفته شده که با درخواست دارنده پروانه و در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای دورههای ۵ ساله قابل تمدید است.
خدمات موضوع این پروانه، خدمات قابل ارایه در خارج از محیط اداری و قابل واگذاری یا برونسپاری دستگاههای خدمات دهنده با تشخیص و اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین شده است.
در همین حال ارایه خدمات مربوط به دارندگان پروانه فعالیت از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (اپراتورهای مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی) و اشخاص خارج از موضوع بند پ ماده ۱ در چارچوب توافق طرفین و با موافقت رگولاتوری بلامانع اعلام شده است.
طبق ماده ۶ این مصوبه، رگولاتوری ملزم شده که آییننامه و دستورالعملهای مربوط به صدور مجوز را در کمیتهای متشکل از نمایندگان اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و واحدهای ذیربط درون سازمانی و با دعوت از نمایندگان و فعالان این بخش بررسی و تأیید کند که پس از امضای ریاست رگولاتوری، ابلاغ شود.
این دستورالعمل شامل شرایط متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت پروانه ارایه این خدمات، وظایف و تعهدات آنها، ضوابط اخذ پروانه، تمدید، انتقال، تعلیق، لغو پروانه و تغییر مکان دفتر، شرایط و ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات دفاتر و نیز نظارت و ارزیابی عملکرد و ضوابط رتبهبندی دفاتر میشود.
از سوی دیگر، نحوه بهرهبرداری از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در انجمنهای کارفرمایی استانی (موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوریاسلامیایران) در امور اجرایی و نظارتی مرتبط با دفاتر پیشخوان خدمات دولت، در این آییننامه مشخص میشود.
طبق ماده ۴ این مصوبه، جداول تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان باید به پیشنهاد رگولاتوری یا دستگاه خدماتدهنده مرتبط، به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد و تعرفه خدمات دستگاههای خدمات دهنده توسط مراجع ذیربط، تعیین و جهت اجرا به رگولاتوری اعلام میشود.
از سوی دیگر دارنده پروانه ایجاد دفاتر خدمات پیشخوان دولت باید با رعایت مقتضیات دفاع ملی و امنیت عمومی و اعمال اختیارات دستگاههای قضایی، وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی، تمامی تدابیر لازم را اتخاذ و تسهیلات لازم را ایجاد کند. به این منظور تمامی موارد نیاز مراجع مذکور که به دارنده پروانه ابلاغ میشود، بدون هیچ ادعایی توسط دارنده پروانه لازمالاجرا است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.