ارایه اسناد توئیتر برای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شبکه اجتماعی توئیتر، ۲۰۱ اکانت وابسته به دولت روسیه را که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله ایجاد کرده بودند، به بازرسان مجلس سنای آمریکا تحویل داد. به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان شرکتهای فیسبوک، گوگل و توئیتر، تحتتأثیر مداخله سایبری روسیه در جریان […]
ارایه اسناد توئیتر برای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا
شبکه اجتماعی توئیتر، ۲۰۱ اکانت وابسته به دولت روسیه را که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله ایجاد کرده بودند، به بازرسان مجلس سنای آمریکا تحویل داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان شرکتهای فیسبوک، گوگل و توئیتر، تحتتأثیر مداخله سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال گذشته میلادی برگزار شد، موظف هستند علاوه بر اینکه به نمایندگان کنگره این کشور توضیح دهند، اسناد و مدارک حسابهای کاربری وابسته به دولت روسیه را به مقامات مسؤول و نمایندگان سنای آمریکا تحویل و ارایه دهند.
ماه گذشته توئیتر اعلام کرده بود که به ۲۰۰ حساب کاربری و اکانت این شبکه اجتماعی که در اقدامات مداخله جویانه حین جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشتهاند، مشکوک شده است اما به دلایل حقوقی و قانونی و بدون سند و مدرک، آن را تاکنون فاش نکرده بود.
هکرهای روسی که گفته میشود تحت حمایت دولت روسیه بودهاند، در سیستمهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مبتنی بر اینترنت است، اختلال و مشکل ایجاد کرده بودند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته میلادی ۲۰۱۶ برگزار شد، رقابتی تنگاتنگ میان دونالد ترامپ و هیلاریکلینتون بود که سرانجام، دونالدترامپ برنده این رقابت شد.
نزدیک به ۳ هفته پیش بود که وزارت امنیت داخلی ایالاتمتحدهآمریکا، حمله هکرهای روسی به سیستم رأیگیری انتخابات ریاستجمهوری سال گذشته را در ۲۱ ایالت این کشور رسماً تأیید کرد. البته به گفته مقامات امنیتی این کشور، این بدان معنا نیست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده و یا دستکاری شده است بلکه روسیه تنها به انتشار اطلاعات دروغین، اخبار و اسناد کذب و جریان سازیهای انتخاباتی متهم شده است. هرچند که دولت روسیه همه این گمانهزنیها و اتهامات را رد کرده است اما مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا همچنان بر انجام اقدامات مداخله جویانه روسیه اصرار میورزند.
حدود یک هفته پیش شرکت گوگل اعلام کرد که بسیاری از آژانسهای روسی برای تحریف و تأثیرگذاری بر جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، میلیونها دلار برای تبلیغات در سرویسهای مختلف گوگل نظیر یوتیوب، سرویس پست الکترونیکی جیمیل و جستجوگر گوگل هزینه کردهاند.
این غولهای تکنولوژی پس از آنکه از جانب مقامات آمریکایی استیضاح شدند، اسناد و مدارکی دال بر دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا یافتهاند که بر اساس این مدارک، میتوان دریافت که روسیه قصد داشته با استفاده از پلتفرمهای تبلیغاتی این شبکههای اجتماعی بر اذهان عمومی جامعه آمریکا تأثیر گذاشته و جریان انتخابات را به سمت و سویی که آنها تمایل داشتند، سوق بدهند.
شرکت فیسبوک نیز کل تبلیغات خریداری شده توسط روسها را ۳۰۰۰ مورد برآورد کرده و اطلاعات مربوط به آنها را به نمایندگان کنگره آمریکا ارایه داده است.
۳ شرکت بزرگ فیسبوک، توئیتر و گوگل که به انتشار اخبار و جریانسازیهای مداخله جویانه روسیه متهم شده بودند، در تاریخ اول نوامبر سال جاری میلادی موظف خواهند بود به سؤالات بازرسان و اعضای کمیته امنیت مجلس سنای ایالاتمتحدهآمریکا پاسخ داده و اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را به آنها ارایه دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.