تصویب بهره‌برداری از ظرفیت سفارتخانه‌های ایران برای توسعه روابط علمی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد تصویب بهره‌برداری از ظرفیت سفارتخانه‌های ایران برای توسعه روابط علمی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع بهره‌برداری بهینه از ظرفیت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای توسعه روابط علمی به تصویب رسید. به گزارش ایسنا، محمدرضامخبر در […]

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد

تصویب بهره‌برداری از ظرفیت سفارتخانه‌های ایران برای توسعه روابط علمی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع بهره‌برداری بهینه از ظرفیت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای توسعه روابط علمی به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، محمدرضامخبر در هشتصدویکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن‌روحانی برگزار شد، با اشاره به ادامه بررسی و تصویب سند روابط علمی بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران گفت: در این جلسه در ادامه تصویب بخش اقدامات این سند؛ موضوع بهره‌برداری بهینه از ظرفیت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای توسعه روابط علمی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: سفارتخانه‌های کشور باید برای این امر مهم مجهز شده و شرایط به گونه‌ای مهیا شود که سفارتخانه‌ها در تعاملات علمی فعالانه‌تر وارد صحنه شده و به توسعه و پیشرفت علمی کشور کمک کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طراحی و پیاده‌سازی یک سامانه امن برای ثبت اطلاعات و یافته‌های علمی و رصد و پایش آنها در ارتباط با توانمندی‌های داخلی و روابط بین‌المللی دیگر اقدام تصویب شده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

مخبر دزفولی با اشاره به طرح موضوع جذب نیرو در آموزش و پرورش در جلسه گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش و واجد شرایط بودن افراد برای این امر مهم که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هم در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که تربیت کادر مورد نیاز آموزش و پرورش به عهده آن است، مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به مطالب ارایه شده توسط کمیسیون آموزش مجلس که در جلسه مطرح شد و سوابق فوق‌الذکر در خصوص شرایط واجدین جذب به عنوان معلم در آموزش و پرورش مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست مجلس شورای اسلامی در خصوص رعایت ضوابط و قواعد مصوب در به‌کارگیری نیرو‌‌ها همفکری و تعامل لازم را داشته باشد تا با کمک ریاست مجلس تحقق این امر مهم با نظر هماهنگ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام شود.

مخبر دزفولی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نحوه جذب معلمان نگرانی داشت که امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی و رفع اشکالات موجود افراد دارای شرایط لازم برای امر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش جذب و به ‌کارگیری شوند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ در خصوص ساماندهی مدارس غیرانتفاعی که باید یک نفر از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در آن معرفی می‌شد، گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی حدادعادل به دلیل تجارب خود در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.