سرقت قدرت پردازنده کامپیوترهای شخصی برای استخراج ارز دیجیتال!

تشریح چگونگی شناسایی وب‌سایت‌های دزد! سرقت قدرت پردازنده کامپیوترهای شخصی برای استخراج ارز دیجیتال! با گسترش استفاده از روش کسب درآمد دیجیتال بین وب‌سایت‌ها، ایمن‌سازی در برابر آنها ضروری به نظر می‌رسد. استخراج ارز دیجیتال به رمزگشایی یک واحد ارز رمزنگاری شده اطلاق می‌شود که آن واحد خود به چندین بخش‌ یا هش (Hash) رمزگذاری‌شده‌ […]

تشریح چگونگی شناسایی وب‌سایت‌های دزد!

سرقت قدرت پردازنده کامپیوترهای شخصی برای استخراج ارز دیجیتال!

با گسترش استفاده از روش کسب درآمد دیجیتال بین وب‌سایت‌ها، ایمن‌سازی در برابر آنها ضروری به نظر می‌رسد.

استخراج ارز دیجیتال به رمزگشایی یک واحد ارز رمزنگاری شده اطلاق می‌شود که آن واحد خود به چندین بخش‌ یا هش (Hash) رمزگذاری‌شده‌ تقسیم می‌شود. هر هش برای رمزگشایی به نیروی پردازشی نیاز دارد. برای تأمین این نیروی پردازشی به پردازنده‌های زیادی جهت رمزگشایی قسمت‌های کوچک هش‌‌ها و استخراج ارز نیاز است. بعضی گروه‌ها از روشی کم‌هزینه اما غیراخلاقی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از کدهایی در سایت خود هنگامی که شما در وب‌سایت آنها حضور دارید از سخت‌افزار شما بدون اطلاع برای استخراج یا ماینینگ استفاده می‌کنند. این عمل نادرست به دزدی رمزنگاری‌شده مشهور است. برخی استخراج‌کنندگان با نصب بدافزار روی سیستم شما این کار را انجام می‌دهند که این وضعیت، توسط آنتی‌ویروس قابل شناسایی و برطرف شدن است؛ اما در مواردی که از مرورگر استفاده شود، روش‌های خاصی برای جلوگیری وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که برخی وب‌سایت‌ها به شما اطلاع می‌دهند که در مدت‌زمان حضور در سایت، به میزان مشخصی از پردازنده‌ شما جهت استخراج استفاده می‌کنند؛ اما سایر وب‌سایت‌ها به این اندازه صادق نیستند.

بررسی عملکرد

اولین گام بررسی این است که متوجه شوید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. اگر فکر می‌کنید که سیستم شما در زمان استفاده از مرورگر رفتار متفاوتی دارد، این می‌تواند علامت واضحی برای این موضوع باشد. علایم خاصی وجود دارند که می‌توانند حاکی از درگیری پردازنده‌ شما در استخراج ارز دیجیتال باشند.

افت عملکرد

این معمولاً علامت واضحی است مبنی بر این‌که سیستم شما در حال انجام فرایندی است که قرار نبوده انجام دهد. اگر عملکرد دستگاه شما به طرز غیرمنتظره‌ای افت کرد و در نتیجه حرکت بین پنجره‌های باز سخت شد و سیستم تقریباً هنگ کرد، در این حالت باید بررسی را آغاز کنید. بهترین روش برای تست این است که ابتدا تمام افزونه‌های در حال اجرای مرورگر را غیرفعال و عملکرد پایه‌ مرورگر خود را بررسی کنید. برای غیرفعال کردن افزونه‌ها مراحل زیر را انجام دهید.

با گرفتن کلیدهای Ctrl، Shift و Esc تسک منجر را اجرا کنید. به زبانه‌ Performance بروید و Resource Monitor را باز کنید. همچنین می‌توانید با نوشتن عبارت Resource Monitor در منوی استارت، آن را اجرا کنید.

بعد از انجام این‌کار به زبانه‌ Overview بروید و اجازه بدهید برای ۲۰ دقیقه اجرا شود. نتایج به‌دست‌آمده عملکرد پایه و معمولی سیستم شما در حالت خنثی است. بعضی اوقات نشانه‌هایی از اجرا‌ی چندباره‌ مرورگر مشاهده می‌شود که مخصوصاً در مورد کروم طبیعی است و جای نگرانی نیست.

بعد از این‌که عملکرد پایه مشخص شد، از وب‌سایت‌های معمول خود بازدید کنید. نمودار عملکرد را زیر نظر بگیرید. مواردی از رشد و افت ناگهانی نمودار مشاهده خواهید کرد که طبیعی است؛ اما اگر افزایشی پایدار را دیدید و نمودار بالا رفت و پایین نیامد، می‌توانید مطمئن باشید که وارد وب‌سایتی شده‌اید که در حال سوءاستفاده از سخت‌افزار شما است.

افزایش دما

اگر سیستم شما بیش از حد معمول گرم می‌شود، این نیز می‌تواند نشانه‌ای از درگیری بیش از حد پردازنده باشد و نیاز به بررسی دارد. راه آسان برای سنجش این مورد، قراردادن دست در مقابل فن برای سنجش دمای هوای خروجی است. راه دیگر، بررسی دمای قطعات از طریق ابزار تخصصی است.

مسدود کردن ماینینگ

اگر شواهد کافی برای افت عملکرد سیستم خود دارید، گام منطقی بعدی مسدود کردن منبع این افت عملکرد خواهد بود؛ چرا که نمی‌توانید استفاده از تمام وب‌سایت‌های مشکوک را کنار بگذارید. به جای این‌کار، باید مرورگر خود را از اجرای کدهای ماینینگ منع کنید. دو پروژه‌ اصلی در این خصوص وجود دارد؛ یکی MinerBlock و دیگری NoCoin. این دو افزونه‌ کروم عملکردی مشابه مسدودکننده‌های تبلیغات دارند.

ماینربلاک (MinerBlock)

ماینربلاک ابزار ساده‌ای است که هرگونه فعالیت ماینینگ را به‌صورت لحظه‌ای زیر نظر دارد. این افزونه ابتدا فعالیت را تشخیص می‌دهد و سپس آن را در مرورگر شما مسدود می‌کند. همچنین می‌توانید وارد تنظیمات آن شوید و به برخی سایت‌هایی که دوست دارید، اجازه‌ استخراج بدهید یا بررسی کنید که چه میزان به ماینینگ کمک کرده‌اید. اگر این افزونه را نمی‌پسندید، گزینه‌ دیگری نیز وجود دارد. ناگفته نماند که کاربران فایرفاکس می‌توانند از نمونه‌ مشابه این افزونه یعنی CoinBlock استفاده کنند.

 NoCoin

نوکوین کارکردی مشابه ماینربلاک دارد؛ با این تفاوت که علاوه بر دادن اجازه‌ ماینینگ به برخی وب‌سایت‌های دلخواه، می‌توانید برای زمان انجام ماینینگ نیز محدودیت قائل شوید. اجرای همزمان دو افزونه‌ یادشده توصیه نمی‌شود؛ زیرا خود این عمل باعث افزایش بار پردازشی دستگاه خواهد شد. اتفاقی که هدف از این آموزش جلوگیری از آن است. نوکوین برای فایرفاکس نیز در دسترس است.

نتیجه‌گیری

در مواردی، اگر وب‌سایت محبوب شما به جای استفاده از تبلیغات مزاحم، از استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند، شاید اشکالی نداشته باشد که اجازه‌ ماینینگ به آن بدهید؛ اما همیشه در حین مرور اینترنت، باید توانایی کنترل این را که چه کسی به سخت‌افزار شما دسترسی دارد، داشته باشید. در پایان، اگر علاقه‌مند به استخراج ارز دیجیتال هستید، درباره‌ آن به‌خوبی تحقیق کنید. اگر آگاهی کافی از کاری که انجام می‌دهید؛ نداشته باشید، سخت‌افزار خود و هر کسی را که وارد این چرخه می‌کنید در معرض خطر قرار خواهید داد.

منبع: Addictivetips

 

ترجمه: زومیت