درآمد فیس‌بوک از تبلیغات؛ بیش از ۱۰ میلیارد دلار!

درآمد فیس‌بوک از تبلیغات؛ بیش از ۱۰ میلیارد دلار! با انتشار گزارش مالی شرکت فیس‌بوک، می‌توان دریافت که این شبکه اجتماعی از تبلیغات در پلتفرم خود بیش از ۱۰ میلیارد دلار کسب کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت فیس‌بوک از درآمدهای خود از تبلیغات در این شبکه اجتماعی گزارشی منتشر کرده […]

درآمد فیس‌بوک از تبلیغات؛ بیش از ۱۰ میلیارد دلار!

با انتشار گزارش مالی شرکت فیس‌بوک، می‌توان دریافت که این شبکه اجتماعی از تبلیغات در پلتفرم خود بیش از ۱۰ میلیارد دلار کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت فیس‌بوک از درآمدهای خود از تبلیغات در این شبکه اجتماعی گزارشی منتشر کرده است. این گزارش حاکی از آن است که درآمدی که فیس‌بوک از تبلیغات از طریق نمایش در پلتفرم خود داشته است، از ۱۰ میلیارد دلار نیز گذشته است.

گزارش مالی فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، نشان از این دارد که درآمدی که فیس‌بوک از تبلیغات کسب کرده است ظرف ۳ماهه سوم سال جاری میلادی ۲۰۱۷، ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده است و به بیش از ۱۰٫۱۴میلیارد دلار رسیده است. این رقم حتی از پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال استریت هم بیش‌تر شده است، چرا که آنها درآمد فیس‌بوک در تابستان سال جاری میلادی را ۹٫۷۱ میلیارد دلار برآورد کرده بودند.

همچنین میزان سوددهی این شبکه اجتماعی محبوب ۷۹ درصد رشد و افزایش داشته است. فیس‌بوک در این گزارش مالی اعلام کرده است که ۸۸ درصد از این درآمد کسب شده، توسط گجت‌های گوشی همراه انجام گرفته است.

یکی از استراتژی‌های مثبت و تأثیرگذار فیس‌بوک در کسب درآمد از تبلیغات و آگهی‌ها این بود که این شبکه اجتماعی در۳ ماهه سوم سال‌جاری میلادی علاوه بر نمایش تبلیغ در صفحه اصلی کاربران (newsfeed)، برای نخستین بار امکان پخش تبلیغات ویدیویی را نیز ممکن کرده بود. این استراتژی به فیس‌بوک کمک کرد تا بتواند درآمد بیش‌تری کسب کرده و در مسایل مالی به موفقیت بیش‌تری دست یابد.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که بالغ بر ۷۰ درصد از کاربرانی که تبلیغات ویدیویی را مشاهده کرده‌اند، ۱۵ ثانیه ابتدایی ویدیو‌ها را که شامل تبلیغات است را نیز دیده‌اند. این در حالیست که هزینه تبلیغات در فیس‌بوک نیز به بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

فیس‌بوک گزارش کرده است که میزان درآمدش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳٫۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

همچنین تعداد کاربران این شبکه اجتماعی بالغ بر ۲٫۰۷میلیارد دلار اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد رشد پیدا کرده است.